Türkiye'de Yönetim Modalarının Yayılımında Yazılı Basının Rolü : Capital Dergisi Örneği
Abstract
Örgütlerin kurumsal çevresindeki aktörler örgütlere neyi nasıl yapmalarının
gerektiği konusunda çeşitli bilgiler üretmektedir. Yönetim bilgisi olarak ortaya çıkan
bu kavramları işletme okulları, akademisyenler, gurular, danışmanlık firmaları, kitle
iletişim araçları ve uluslararası işletmeler gibi aktörler üretmekte, yaymakta ve
tüketmektedir. Bu nedenle tıpkı kıyafet modaları gibi yönetim bilgileri de gelip
geçici çabuk tüketilen, çabuk benimsenip, çabuk terk edilen uygulamalar haline
gelmektedir. Çok az uygulama kurumsallaşarak örgütlerin yapı ve süreçlerine
yerleşmektedir.
Bu çalışmada, yönetim bilgisinin üreticisinden tüketicisine geçmesini ve
yayılarak genişlemelerini sağlayan kitle iletişim araçlarından, iş ve yönetim alanında
satış trendi en yüksek olan ve aracı konumunda bulunan Capital Dergisinin
yayılımdaki rolü incelenmektedir. The actors around the institutional organizations are producing some
information to organizations to say what to do and how to do. The actors like
business schools, academicians, gurus, consulting firms, media and international
businesses are produce, diffuse and consume these concepts resulting as management
knowledge. Therefore, just like dress fashions, management knowledge become
passing, quickly consumed, quickly adopted and quickly abandoned practices. A few
practices may institutionalize and settle to the structures and processes of
organizations.
This study examines the role of Capital magazine, which is one of the media
provides management knowledge widespread diffusion from the producer to the
consumer and has the highest sales trend and positioned as a mediator in business
and management area.