Başlık için Kuramsal Eğitimbilim Dergisi listeleme
Toplam kayıt 498, listelenen: 434-453
-
A study on the primary education curricula in the context of socialization, multiculturalism and democratic values
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 09.01.2020)This study aims to examine the primary education curricula prepared in 2017 in the context of gaining socialization, multiculturalism and democratic values. Analyses are carried out on the basis of social adaptation, social ... -
Supporting learning trajectories for the development of number concept: Digital games
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.10.2020)The aim of this study is to examine the games in ABCya (https://www.abcya.com/) based on the learning trajectories for the development of number concept. To achieve this aim in the study it was examined which ABC educational ... -
A systematic literature review on curriculum studies addressing social inequalities
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2023)This research aims to reveal trends on social inequality in curriculum studies based on the studies carried out between 2014-2019 in the international literature. For this purpose, a systematic literature review was carried ... -
A systematic review of corpus-based studies on academic writing in the Turkish context
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.10.2020)Academic writing is rested on a view of academic negotiation between writers and readers in which writers ultimately aim to gain credibility in their academic discipline. In doing so, they utilize a wide range of linguistic ... -
Sınıf Öğretmen Adaylarının Fen Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Düzeyleri ile Fen Tutum ve Okuryazarlıkları Arasındaki İlişki
(2015)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmen adaylarının fen bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeylerini tespit ederek, adayların fenne karşı tutumları ve fen okuryazarlıkları ile günlük yaşam ilişkilendirmeleri ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2013)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç beceri düzeylerini belirlemek, bu becerilerin sınıf düzeyine ve cinsiyete göre nasıl değiştiğini ve fen başarısı ile ilişkisini incelemektir. Çalışmanın ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Ve Teknoloji Okur-Yazarı Bireylere Ve Bu Bireylerin Yetiştirilmesine İlişkin Görüşleri
(2010)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okur-yazarı bireylere ve bu bireylerin yetiştirilebilmesi için alınması gereken önlemlere ilişkin görüşlerini almaktır. Bu amaçla nitel araştırma yönteminin ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözüyle Öğretmen Eğitimcilerinin Özellikleri
(2013)Bu araştırmada, Eğitim Fakültesinde Sınıf Öğretmeni yetiştiren öğretmen eğitimcilerinin sahip oldukları ve olması beklenen özellikleri belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kapsamında grup görüşmesi ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimi Kaygıları ve Matematik Öğretimi Yeterlikleri
(09.03.2018)Araştırmanın amacı; sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi kaygılarını ve matematik öğretimi yeterliklerini belirleyerek çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırmanın örneklemini, bir devlet üniversitesinde ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Kaygıları ile Matematik Öğretimi ve Öğrenimine İlişkin İnanışları Arasındaki İlişki
(2016)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine ilişkin kaygıları ile matematik öğretimi ve öğrenimine ilişkin inanışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini 202'si kız, 48'i ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile ilgili görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışma sınıf öğretmeni adaylarının sürdürülebilir kalkınma için eğitim hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın amacına uygun olarak, amaçlı örnekleme tekniklerinden uygun örnekleme tercih ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme/Tasarımı” Dersinin Kazanımlarına İlişkin Görüşleri
(2009)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme/tasarımı dersinin kazanımlarına ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. 2007–2008 öğretim yılında ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Öğretim Amaçlı Kullanım Düzeyleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma göre yeniden düzenlenen ilköğretim programında bilgi teknolojileri kullanımının öğretmenler tarafından uygulamaya ne derece geçirilebildiğini ortaya koymaktır. Çalışmanın ... -
Sınıf öğretmenlerinin bilimsel araştırmaların sahip olması gereken özelliklere ve öğretmenin rolüne yönelik görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Öğrencilerle ilgili olarak eğitimin her kademesinde yürütülecek araştırmada öğretmenin rolü büyüktür. Bu nedenle bilimsel araştırmalarda bir veri kaynağı olarak öğretmenlerin bilimsel araştırmalara ilişkin görüşlerinin ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Öğretme-Öğrenme Sürecine İlişkin İnançlarının Yapılandırmacılık Açısından İncelenmesi
(2012)Bu çalışmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersine yönelik öğretme-öğrenme inançlarını yapılandırmacılık açısından incelemektir. Araştırma nitel desenlerden fenomenoloji ile gerçekleştirilmiştir. ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Geliştirme İsteklerinin Değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İl Örneği)
(2009)Çalışmanın amacı Sınıf Öğretmenlerinin kendilerini geliştirme isteklerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda Sınıf Öğretmenlerinin mesleki gelişim istekleri cinsiyet ve kıdem farkları göz önünde bulundurularak öğretmen ... -
Teacher and student perspectives on safe learning climate in gifted education
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 17.04.2020)This study explored the views of the lower secondary gifted students in relation to the learning climate established in their regular schools and the gifted education centers, with a focus on their psychological safety, ... -
Teaching children’s rights by problem-based learning (PBL) approach: An action research
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2023)The purpose of this action research was to enable university students to learn about children's rights with the scenarios developed based on the problem-based learning (PBL) approach. In this context, three scenarios related ... -
Tek Ebeveyni Olan ve İki Ebeveyni Olan Öğrencilerin Kişiler Arası Problem Çözme ve Yaşam Doyumu Düzeylerinin Karşılaştırılması
(2015)Bu çalışmanın amacı tek ebeveyni olan ve iki ebeveyni olan öğrencilerin kişilerarası problem çözme ve yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Bu amaçla, 256 lise öğrencisine (128 tek ebeveynli ve 128 iki ebeveynli) ... -
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Modelinin İlkokul Matematik (İM) Öğretimine Uygulanması: Ölçek Uyarlama Çalışması
(09.03.2018)The present study aimed to adapt the Technological Pedagogical and Content Knowledge (TPACK) for mathematics teaching questionnaire into Turkish for classroom teachers who work in public schools. There were three stages ...