Başlık için Kuramsal Eğitimbilim Dergisi listeleme
Toplam kayıt 498, listelenen: 37-56
-
Bilgisayar Destekli Öğretimin İlkokuma Yazma Başarısına Etkisi
(2014)Bu çalışmada bilgisayar destekli öğretimin ilkokuma yazma başarısına etkisi incelenmiştir. Son-test kontrol gruplu desene sahip bu araştırma yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu deney grubunda 32, ... -
Bilgisayar Kursiyerlerinin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Tarsus Halk Eğitim Merkezi Örneği
(2012)Bu çalışmanın amacı, bilgisayar kursiyerlerinin bilgisayara yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Tarsus Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu’nda bilgisayar ... -
Bilgisayar Mühendisliği ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Son Sınıf Öğrencilerinin Bilgisayar Kavramına İlişkin Geliştirdikleri Mecazlar
(2010)Çağdaş eğitimin temel aracının bilgisayar olduğu göz önüne alındığında bireylerin bilgisayara yükledikleri algıların bilinmesi; eğitimi programlarını, öğretici uygulamalarını ve öğrencileri etkileyeceği kaçınılmazdır. ... -
Bilgisayar Oyunları, Eğitsel Kullanımları ve Tasarım Yeterlikleri Açısından BÖTE Öğretmen Adaylarının Değerlendirilmesi
(2014)Bilgisayar oyunları, günümüz dijital öğrenci profilinin eğitiminde önemli bir kullanım potansiyeline sahiptir. Bu potansiyelin kullanımında öne çıkan bireylerden birisi de okullarda bir teknoloji lideri olan bilgisayar ... -
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Elemanlarının alan öğretmeni yeterliklerine ilişkin düşünceleri
(2016)Araştırma, Türkiye’deki devlet üniversitelerinde Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümlerinde görevli öğretim elamanlarının bölüm hakkındaki düşüncelerini almayı amaçlamıştır. Tarama ... -
Bilim ve sanat merkezlerinde çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri üzerine bir araştırma
(2013)Tükenmişlik; duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve kişisel başarıda azalma alt boyutlarını içeren, öğretmenleri ve onların iş doyumunu fazlasıyla etkileyen bir durumdur. Bu araştırmanın amacı ise pek çok öğretmen tarafından ... -
Bilingual students, language conflict, language - culture shock: Situations faced by teachers assigned to eastern regions of Turkey
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2022)Many bilingual students studying at schools in rural areas of Eastern and Southeastern Turkey experience language conflict in the process of acquiring Turkish. Likewise, teachers appointed to schools where bilingual students ... -
Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi
(2011)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerini ölçmek için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Ölçek yapısının belirlenmesi amacıyla, 157 ilköğretim ... -
Bilişsel Yetenekler Testi Form 6’nın 61–72 Aylar Arasında Olan Çocuklar İçin Geçerlik Güvenirlik Çalışması
(2011)Bu çalışma Bilişsel Yetenekler Testi Form-6 (Cognitive Abilities Test Form-6)’nın 61–72 aylık çocuklar için geçerlik güvenirlik çalışmasını yapmak amacıyla planlanmıştır. Araştırma 2008–2009 öğretim yılında Afyonkarahisar ... -
Bireysel algılarına göre okul yöneticilerinin karar verme stilleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada okul yöneticilerinin karar verme stilleri belirlenmiş ve belirlenen demografik değişkenler ile karar verme stilleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma örneklemini Denizli ... -
Bireysel Farklılıklar Kapsamında Çevrimiçi Öğrenme Araştırmalarına İlişkin Sistematik Bir Derleme
(24.10.2018)e-Öğrenme aynı anda büyük kitlelere ulaşmada, eğitim-öğretim faaliyetleri yürütmede etkili, hızlı ve verimli çözümler sunabilmektedir. Birbirinden farklı özelliklere sahip katılımcıların bulunduğu bu ortamlarda bireylere ... -
Birinci Sınıf Öğretmenlerinin ve Ebeveynlerin Görüşlerine Göre Okula Hazır Bulunuşluk
(2014)Türkiye’de okul öncesi eğitim alıp almadıklarına ve bireysel farklılıklarına bakılmaksızın 72 ayını dolduran her çocuk ilköğretime başlatılmaktadır. Ancak, acaba her okula başlayan çocuk zihinsel, sosyal-duygusal ve fiziksel ... -
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Becerilerinin İncelenmesi
(28.12.2018)Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen adaylarının ders çalışma becerilerini belirlemek ve cinsiyet açısından karşılaştırmaktır. Tarama yöntemi ile yürütülen çalışmanın örneklem grubu, Atatürk Üniversitesi K. K. Eğitim ... -
Biyoloji, Fizik ve Kimya Öğretmeni Adaylarının Bilim-Sözde Bilim Ayrımı Anlayışları
(2016)Bu çalışmanın amacı, biyoloji, fizik ve kimya öğretmeni adaylarının bilim-sözde bilim ayrımına yönelik anlayışlarını farklı değişkenlere göre karşılaştırmalı olarak incelemektir. Bu amaçla hazırlanan Kirman-Çetinkaya, ... -
Biyolojide Sıralı Öğretim Metodları Ve Akademik Başarı Üzerine Etkisi
(2009)Bu çalışmanın amacı biyoloji öğretim metotlarının kullanım sırasının öğrencilerin akademik başarısında ve hatırlama seviyelerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla birinci sınıf Atatürk üniversitesi biyoloji öğrencilerinden ... -
Book review: Teaching Turkish grammar to foreigners
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2023)In this study, Prof. Dr. Fatma Bölükbaş Kaya's work titled "Teaching Turkish Grammar to Foreigners" is aimed to introduce. This book consists of three main parts. In the first part of the book, information about the concept ... -
Book review: A vocabulary proposal aligned with the common european framework of reference for languages towards turkish A1 and A2 levels
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2022)This study aims to introduce Prof. Nihal Çalışkan’s study entitled A Vocabulary Proposal Aligned with the Common European Framework of Reference for Languages towards Turkish A1 and A2 Levels. The teaching of Turkish that ... -
A CEFR-based comparison of English and Turkish language teaching course books in terms of speaking and writing skills
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 27.04.2021)This study aims to investigate to what extent the competences in the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) (Council of Europe, 2001) are fulfilled in language teaching course books in terms of productive ... -
Challenges of providing learners with scaffolding during synchronous online EFL teaching
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.04.2022)This study employed Walsh’s (2006) concept of classroom interactional competence to investigate the classroom interaction happening during synchronous online English language teaching. The data of this study is comprised ... -
Changing landscapes of teacher quality in initial teacher education: Examples from Scotland and Turkey
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 28.07.2023)Teacher quality has attracted much attention both conceptually and empirically, especially in tackling some global challenges. Initial teacher education (ITE) has historically been one of the key actors in developing teacher ...