Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇeşit, Canan
dc.date.accessioned2017-03-23T07:16:04Z
dc.date.available2017-03-23T07:16:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2149-4304
dc.identifier.urihttp://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/01/c3s5_7-canan-%C3%A7e%C5%9Fit.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4442
dc.description.abstractAraştırmada mesleki müzik eğimi alan lisans öğrencilerinin sosyal problem çözme becerilerini incelemek amaçlanmıştır. Tarama modeli kullanılan araştırmanın çalışma grubunu 162 Müzik Öğretmenliği Programı öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" ile D’Zurilla ve ark. tarafından geliştirilen Sosyal Problem Çözme Envanteri-Kısa Formu (Social Problem Solving Inventor-Short Form) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin probleme olumlu yönelimlerinin olumsuz yönelimlerine göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Rasyonel Problem Çözme düzeylerinin Dikkatsiz ve Kaçınan Tarz'a göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf düzeyi değişkenine göre Kaçıngan Tarz alt ölçeğinde üçüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin puan ortalamalarının ikinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin puan ortalamalarından daha düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Mezun olunan lise türüne göre ise Genel Lise mezunu öğrencilerin probleme karşı olumsuz yönelimlerinin, Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi mezunu öğrencilerin probleme karşı olumsuz yönelimlerinden daha düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe objective of the present study is to investigate social problem solving skills of undergraduate students in vocational music training. Scanning model was used in the study and 162 music education program students were included in the study group. Data collection tools utilized in the study were the “Personal Information Form” developed by the author and Social Problem Solving Inventory – Short Form developed by D’Zurilla et al. Study findings demonstrated that positive orientation of the students were higher than their negative orientationon the problem. Furthermore, it was found that their “rational problem solving” levels were higher than “inattentive and avoidant type.” It was also found that scores of the junior students were lower than sophomores in “avoidant type” subscale based on the grade level variable. And based on the type of high school graduated, it was determined that negative orientation of general high school graduate students were lower than that of the students who graduated from fine arts and sports high schools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.identifier.doi10.5578/amrj.32184en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectMesleki müzik eğitimien_US
dc.subjectProblem Çözme Becerisien_US
dc.subjectSosyal Problem Çözme Becerisien_US
dc.titleMüzik öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin sosyal problem çözme becerilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of social problem solving skills of undergraduate students in vocational music trainingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster