Müzik eğitimi anabilim dallarındaki flütlü oda müziği gruplarında karşılaşılan sorunlar
Abstract
Bu araştırmada, Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Bölümlerinde,
içerisinde flütün bulunduğu oda müziği gruplarıyla oda müziği dersini yürüten
öğretim elemanlarının görüşlerine başvurularak, derste farklı çalgı
gruplarının bir araya gelmesinden kaynaklanan repertuvar sorunları ortaya
konmuştur. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılarak, içinde flütün bulunduğu gruplarla oda müziği dersini yürüten beş
öğretim elemanıyla görüşmeler yapılmıştır. Verilerin analizinde betimsel
analiz kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar üzerine, repertuvar
problemine neden olduğu düşünülen konular hakkında önerilerde
bulunulmuştur. In this research, repertoire problems arising from aggregation of the
different groups of instruments are revealed based on opinions of chamber
music instructers who study with the flutes in chamber music classes in Music
Education Departments. Semi-structured interview form is used as a data
collection tool. Interviews are done with five instructers who are lecturing
chamber music in the groups including flute. Descriptive analysis is used for
the analysis of data. Upon the obtained results of research, suggestions are
given about the subjects which are considered to be causing repertoire
problems.
Source
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Volume
3Issue
5URI
http://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/01/c3s5_10-se%C3%A7il-soytok.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4445
Collections
- Cilt 3: Sayı 5 [5]