Başlık için 2012 listeleme
Toplam kayıt 28, listelenen: 1-20
-
1950’lerden Günümüze Türk Yasalarında ve Kalkınma Planlarında Okul Öncesi Eğitim
(2012)Bu çalışmanın amacı, Cumhuriyet tarihinde, 1950'li yıllardan başlayarak, okul öncesi eğitimin ülkenin kalkınma ve eğitim planlarındaki yerini ve okul öncesi dönemdeki çocukların bakım ve eğitimine yönelik yasal düzenlemeleri ... -
5E Öğrenme Modeline Göre Bilgisayar Destekli Öğretim Materyali Tasarlama: "İş, Güç ve Enerji" Ünitesi Örneği
(2012)Enerji ve enerji ile ilgili kavramların, soyut yapıları ve günlük hayatta bilimsel anlamlarından farklı olarak kullanılmalarından dolayı geleneksel yaklaşımlar ile öğretilmesinde ve öğrenilmesinde zorluklar yaşanmaktadır. ... -
Akıcı okuma becerilerinin okuduğunu anlamayı yordama düzeyi
(2012)Bu araştırmada, ilköğretim birinci kademe (2-5. sınıflar) öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin okuduğunu anlamayı yordama düzeyi ve akıcı okuma becerileri ile okuduğunu anlama arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma ... -
Anaokuluna devam eden çocukların yaratıcılıklarının incelenmesi
(2012)Bu araştırma, anaokuluna devam eden çocukların yaratıcılıklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Ankara ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bağımsız anaokullarının beş yaş grubuna ... -
Bilgisayar Kursiyerlerinin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Tarsus Halk Eğitim Merkezi Örneği
(2012)Bu çalışmanın amacı, bilgisayar kursiyerlerinin bilgisayara yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Tarsus Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu’nda bilgisayar ... -
Çağdaş Eğitim Denetimi Modeli Olarak Öğretimsel Denetimin Türk Eğitim Sisteminde Uygulanabilirliği
(2012)Bu çalışmada, Türk eğitim sistemindeki denetim uygulamaları, çağdaş eğitim denetimi yaklaşımlarından biri olan öğretimsel denetim bağlamında değerlendirilmiştir. Sınıf içi etkinliklerin gözlenmesine dayalı olarak öğretimsel ... -
Eğitim Programı Kavramına İlişkin Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları
(2012)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim programı kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Çalışma grubunu Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde kayıtlı 302 ... -
Ergenlerde Psikolojik Sağlığın Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2012)Ergenlik dönemi, karakteri itibariyle genellikle sorunlu geçirilen bir dönemdir. Bu dönem içerisinde psikolojik sağlığı etkileyen birçok faktörün yanı sıra demografik değişkenlerin de önemli bir etkisi söz konusudur. Bu ... -
Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi" Ünitesinde Proje Tabanlı Öğrenme Uygulamalarının Öğrenci Başarılarına Etkisi
(2012)Araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersi "Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi" ünitesinde proje tabanlı öğrenme uygulamalarının öğrenci başarılarına etkisini belirlemektir. Bu amaçla, çalışmada biri deney ve diğeri ... -
Güneydoğu Anadolu Bölgesindeki Lise Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri ve Gelecek Beklentilerini Etkileyen Faktörler
(2012)Bu araştırma, Güneydoğu Anadolu bölgesindeki lise öğrencilerinin çeşitli boyutlardaki gelecek beklentilerini ve bu beklentilerine etki eden faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel-ilişkisel tarama modeliyle ... -
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi
(2012)Bu araştırma, ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarını ve tutumlarını etkileyen değişkenleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada survey yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencileri Geometrik Şekillerin Çevre Uzunluğu Hesaplamaya İlişkin Ne Biliyor?
(2012)Bu çalışmanın amacı ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geometrik şekillerin çevre uzunluğunu hesaplamaya ilişkin bilgilerini ve bu konudaki hata ve yanılgılarını incelemektir. Araştırma, Uşak il merkezindeki 7 ilköğretim ... -
İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler ders programındaki kazanımların taksonomik açıdan değerlendirilmesi
(2012)Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin dünyada yarattığı hızlı değişim ve dönüşüm, hayatın her alanında etkisini göstermektedir. Eğitim-öğretim faaliyetleri bu süreçten payına düşeni almaktadır. Ülkemizde 2005 yılından itibaren ... -
İlköğretim Birinci Kademe (1.-5. Sınıflar) Programlarının Yansıtıcı Düşünmeyi Geliştirmeye Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
(2012)Bu araştırma, ilköğretim birinci kademe programlarının öğrencilerin yansıtıcı düşünmelerini geliştirmeye etkisine yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel olan çalışmada tarama yönteminden ... -
İlköğretim II. Kademede Öğrenim Gören Öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
(2012)Araştırmada, ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8. sınıflarına devam eden çocukların evrensel değerlere yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bazı sosyo-demografik değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın ... -
İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi
(2012)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesidir. Ölçek geliştirme sürecinde ilk olarak temel ve üst düzey becerilere yönelik sorular (34 madde) ... -
Kişilerarası Duyarlılık Ölçeğinin Türk Üniversite Öğrencilerinde Psikometrik Analizi
(2012)Kişilerarası duyarlılık, başkalarının duygu ve davranışlarına yönelik aşırı farkındalık ve duyarlılık gösterme olarak tanımlanmıştır. Kişilerarası duyarlılık ölçeği (KDÖ), öz-bildirim tarzı kişilerarası duyarlılığı ölçmeye ... -
Matematik, Fen ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilişötesi Farkındalıklarının Bilişin Bilgisi ve Düzenlenmesi Boyutları Açısından İncelenmesi
(2012)Bu araştırma matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin bilişötesi farkındalıklarının bir arada değerlendirilmesi, bilişötesi farkındalık boyutu ve alt boyutlarına ilişkin ortalama puanlarının belirlenmesi, ... -
Okul Müdürlerinin Etkili Liderlik Davranışlarının İncelenmesi
(2012)Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin etkili liderlik davranışlarını gösterme düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, 2010-2011 öğretim yılında İstanbul ili, Kartal, ... -
Okul Öncesi Dönemde Akran Zorbalığı
(2012)Bu makalede okul öncesi dönemde gerçekleşen akran zorbalığı konusu alan yazın ışığında tartışılmaktadır. Bu çalışma ile okul öncesi dönemde akran zorbalığı konusuna dikkat çekilmesi, bu konunun önemi hakkında farkındalık ...