Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCengiz, Abdulkadir
dc.date.accessioned2017-10-09T07:01:52Z
dc.date.available2017-10-09T07:01:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2149-3367
dc.identifier.urihttp://fenbildergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/04/015901-264-273.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4610
dc.description.abstractBu çalışmada aynı kesit alana ve dış ölçülere sahip farklı kesit geometrilerinde tasarlanmış alüminyum profil yapıların eğilme, burulma ve çarpışma enerjisi sönümleme kabiliyetlerinin kıyaslanması ve performans değerlendirmeleri yapılmıştır. Bu amaçla oluşturulan geometriler beş adet silindirik ve dört adet kare kesitli olarak iki gruba ayrılmıştır. Dış hat ölçüleri aynı olan geometriler, kesit alan miktarları aynı olacak şekilde değişken iç kesit tasarımlarına sahiptir. Sonlu elemanlar metodu kullanılarak profil yapıların farklı tip yük altındaki mekanik davranışları incelenmiştir. Analiz sonuçları, Eğilme ve döndürme yükleri altındaki Maksimum von-misses gerilmeleri, rijitlik değerlerinin kıyaslanması, çarpışma testlerinde ise Maksimum ve ortalama çarpışma kuvvetleri, Sönümlenen enerji ve Spesifik enerji sönümleme oranlarının kıyaslanması olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada eğilme ve burulma yüklerinde yüksek performans gösteren profil yapıların eksenel çarpışma yüklerinde daha düşük performans gösterebildiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this paper, Mechanical behavior and performance of aluminum extruded tubes which have same cross-sectional area and length, have been investigated under bending and torsion static loading and dynamic axial loading. Nine Tube geometries have been classified in two groups, five are “Circular” and four are “Square”. Each tube in the groups has same outer dimensions, lengths, cross sectional area and thickness with other one but has singular design of internal geometries. The investigation has been performed using by Finite Element Methods to derive and compare the maximum von-mises stress, deformation, structural stiffness, maximum/average crashing force, internal (absorbed) energy and Specific Energy Absorption ratio of the each tube under static and dynamic loading. In the study, it has been shown that the some type of tubes which has a greater strength performance under static loading, not passed the average values of the others under dynamic axial loading.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.identifier.doi10.5578/fmbd.53911en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectÇarpışmaen_US
dc.subjectÇekme profilen_US
dc.subjectSEAen_US
dc.subjectDinamik yüken_US
dc.titleStatik ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Cross-section Design on Mechanical Behavior of Extruded Aluminum Tubes under Static and Dynamic Loadingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentKocaeli Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Otomotiv Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.startpage264en_US
dc.identifier.endpage273en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster