Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Bahar
dc.contributor.authorİşgörür, Ümit
dc.date.accessioned2018-06-21T10:49:20Z
dc.date.available2018-06-21T10:49:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/02/c4s7_7.-bahar-ayd%C4%B1n-%C3%BCmit-i%C5%9Fg%C3%B6r%C3%BCr.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4819
dc.description.abstractPerformans, profesyonel bir müzisyenin aktif müzik hayatı devam ettiği sürece kariyerinin önemli bir parçasıdır. Profesyonel bir müzisyen öğrenciliğinden itibaren çalgısı ya da sesi ile ilgili teknik düzeyinin gelişmesi için yoğun bir çalışma süreci geçirmektedir. Teknik düzeyini sergileme aşamasına geldiğinde ise bir başka faktör ortaya çıkmaktadır. O da performans kaygısı ve onun kontrolüdür. Bu çalışmada, ortaokul ve lise düzeyinde öğrenim gören konservatuvar müzik öğrencilerinin müzik performans kaygıları (MPK) çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, kız öğrencilerin MPK düzeylerinin, erkek öğrencilere göre yüksek olduğu, yaylı çalgı çalan öğrencilerin daha yüksek MPK düzeyine sahip oldukları, çalışma süresi yükseldikçe başarıya ilişkin algının da arttığı, sınıf düzeyi yükseldikçe MPK’nın arttığı, ilk sahne deneyimi yaşı küçüldükçe MPK’nın azaldığı görülmüştür. Bununla beraber öğrencilerin anne-baba eğitim durumunun ve mezun oldukları okul türünün MPK açısından anlamlı bir fark oluşturmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractPerformance is an important part of the career of a professional musician as long as his active music life continues. A professional musician goes through a heavy work process for developing his technical level relating with his instrumentor and his voice starting from the time when he is a student. When he comes to the stage of exhibiting his technical level, another factor appears. This is related with anxiety about performance and controlling this anxiety. In this study, musical performance anxiety (MPA) of conservatory music students having education at junior and senior high school levels are investigated as per different variables. According to the results of research it is determined that MPA levels of female students are higher than those of males, students who played string instruments have higher MPA levels, as the studying period increases attitude towards level of success increases, as grade of class increases MPA increases, and first stage experience age decreases MPA decreases. Nevertheless, it is determined that education status of the parents and the school type they graduated have not made a significant difference in terms of MPA levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik Peformans Kaygısıen_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.titleOrtaokul ve lise düzeyinde öğrenim gören konservatuvar öğrencilerinin müzik performans kaygılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysing the musical performance anxiety of middle school and high school conservatory students ın terms of various variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster