Mesleki müzik eğitimi veren devlet konservatuvarlarındaki kanun eğitiminin içerik ve yöntem bakımından incelenmesi
Özet
Bu araştırma mesleki müzik eğitimi veren devlet
konservatuvarlarındaki kanun eğitiminin içerik ve yöntemlerinin
irdelenmesini, problemlerin saptanmasını, var olan problemlere yönelik
çözüm önerileri getirilmesini ve bu sayede kanun eğitiminin geliştirilmesine
katkı sağlanmasını amaçlamaktadır. Araştırma genel çerçevesi, amacı ve
yöntemi bakımından tarama modelini esas alan betimsel bir araştırmadır.
Konuyla ilgili çeşitli kaynakların taranmasıyla ön bilgilere ulaşılmış, veri
toplama aracı olarak örneklemde yer alan Gazi Üniversitesi, Ege
Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet
Konservatuvarında kanun eğitimi dersi vermekte olan öğretim elemanlarına
“Yapılandırılmış Görüşme” tekniği uygulanmıştır. Bununla birlikte mesleki
müzik eğitimi veren devlet konservatuvarlarındaki kanun eğitiminin,
başlangıç düzeyinde ders içeriğinin ve kullanılan yöntemlerin belirlenmesi
hedeflenmiş ve elden edilen verilerden yola çıkarak kanun eğitimine katkı
sağlayacağı düşünülen önerilerde bulunulmuştur. This reseach aims to scrutinize contents and methods of kanun
education in state conservatories which gives professional music education
to state the problems about it, to determine resolution advisory on substantial
problems, and by this means to contribute on progression of kanun
education. It is a descriptive study based on screening model in terms of its
purpose and methods. First of all the preliminary information of this study is
acquired by searching various related sources.
A structured query was applied as data collection device to kanun
instructors who give lessons in state conservatories of Gazi University, Ege
University, Selçuk University, and Afyon Kocatepe University. In addition to
this it aims to state beginner curriculum and methods of kanun education in
state conservatories which gives professional music education. And also
based on these data, some suggestions which were supposed to make
contribution to kanun education were proposed.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
4Sayı
7Bağlantı
http://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/02/c4s7_12.-kenan-sava%C5%9F.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4824
Koleksiyonlar
- Cilt 4 : Sayı 7 [6]