Ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Abstract
Bu çalışma ile 2012 yılı itibariyle eğitim sistemimize getirilen yeni 4+4+4 sistemiyle birlikte, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında okutulmak üzere, 2014 yılında yenilenerek basılan 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre incelenip değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmanın örneklemini, Afyonkarahisar’da, merkeze bağlı ortaokullarda görev yapan 110 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırma verileri, “3’lü Likert Tipi Derecelendirme Ölçeği” ile toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinde SPSS 18. 0 paket programı kullanılmıştır. Ortaokul 5. sınıflarda okutulan yeni sosyal bilgiler ders kitabına ilişkin, üç boyutta yapılandırılan öğretmen görüşlerini belirlemede, madde bazında frekans (n), yüzde (%) ve ortalama (X) kullanılmıştır. Araştırma bulguları; “tasarım, görsel düzen, fiziksel yapı”, “içerik”, “dil ve anlatım” boyutlarına göre incelenmiştir. The aim of this study was to evaluate the fifth grade social studies textbook revised in 2014 to the teachers’ views. The sample of this study was 110 social studies teachers who worked in secondary schools in the city center of Afyonkarahisar in Turkey.
Data were gathered by using a Likert scale which was three categories. SPSS 18.0 packet program was used to analysis the data. To identify the teachers’ views, freguency (n), percentage (%) and mean (x) was used. The findings were presented by the dimensions of “design, visual layout, physical structure”, “content”, “language and expression”.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]