Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYörük, Sinan
dc.contributor.authorAkar, Tuğba
dc.contributor.authorÇimenci, Firdevs
dc.contributor.authorAkyel, Salih
dc.date.accessioned2019-02-18T07:48:43Z
dc.date.available2019-02-18T07:48:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304215
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5438
dc.description.abstractTükenmişlik; duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve kişisel başarıda azalma alt boyutlarını içeren, öğretmenleri ve onların iş doyumunu fazlasıyla etkileyen bir durumdur. Bu araştırmanın amacı ise pek çok öğretmen tarafından tercih edilen Bilim Sanat Merkezlerinde çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini, bahsedilen alt boyutlar çerçevesinde incelemektir. Bu amaçla Afyonkarahisar ve Ankara illerindeki Bilim Sanat Merkezlerinde çalışan 19 öğretmenin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın verileri “yarı yapılandırılmış görüşme formu” vasıtasıyla toplanmış, veriler “içerik analizi tekniği” ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre birinci boyut olan duygusal tükenmişlik boyutunda, Öğretmenlerin Hisleri, Öğretmenlerin Duygusal Durumu ve Meslek Değişikliği olmak üzere üç ana tema bulunmuştur. İkinci boyut olan duyarsızlaşma boyutunda; Kurum Tercihi, Kurumda İletişim ve Kurumun Beklentileri Karşılaması olmak üzere üç tema; düşük kişisel başarı boyutunda ise Mesleki Yeterlilik ve Başarı ve Gelecekle İlgili Planlar olmak üzere iki ana tema saptanmıştır. Bulgular ışığında öğretmenlerin olumlu duygular içinde oldukları, kurum içinde iyi iletişim kurdukları, kendilerini yeterli ve başarılı gördükleri sonucuna ulaşılmaktadır. Dolayısıyla, duygusal tükenmişlik ve duyarsızlaşma düzeylerinin düşük olduğu; kişisel başarı algılarının düşük olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractBurnout is a situation characterized with emotional exhaustion, depersonalization and decreased personal accomplishment and influences teachers and their job satisfaction at high levels. The aim of this research is to investigate the burnout level of teachers at Arts and Science Centers preferred by most of the teachers within the framework of the aforementioned factors. So, views of 19 teachers at Arts and Science Centers in Afyonkarahisar and Ankara were obtained. The data were collected through a questionnaire having open-ended questions and analyzed via ‘content analysis technique’. According to the findings of the research, three themes were detected under emotional exhaustion. They are, namely, teachers’ feelings, teachers’ moods and professional changes. Under depersonalization, three themes were recognized, namely, organizational preferences, organizational communication, and expectations from the organization. Under decreased personal accomplishment, two themes, namely, professional competence and success, and future plans were detected. It has been concluded from the findings that teachers are in a good and positive mood, communicate well and effectively at work, and they perceive themselves successful and competent. This means that teachers have lower levels of emotional exhaustion and depersonalization and a higher level of personal accomplishment.
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectBilim Ve Sanat Merkezi Öğretmenleri
dc.subjectDuygusal Tükenmişlik
dc.subjectDuyarsızlaşma
dc.subjectDüşük Kişisel Başarı
dc.subjectBurnout
dc.subjectTeachers At Arts And Science Centers
dc.subjectEmotional Exhaustion
dc.subjectDepersonalization
dc.subjectDecreased Personal Accomplishment
dc.titleBilim ve sanat merkezlerinde çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA study on burnout levels of teachers at arts and science centersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.departmentAfyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü
dc.departmentKütahya İl Milli Eğitim Müdürlüğü
dc.departmentAnkara İl Milli Eğitim Müdürlüğü
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage160en_US
dc.identifier.endpage179en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster