dc.contributor.author | KOMŞU, Ufuk Cem | |
dc.date.accessioned | 2019-02-20T07:01:52Z | |
dc.date.available | 2019-02-20T07:01:52Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://keg.aku.edu.tr/arsiv/c10s1/c10s1m6.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5444 | |
dc.description | From the point of lifelong learning concept, gaining the required information and skills is crucial for trainers who work in public education centres. Determining the perception of lifelong learning competency of trainers in public education centres and how they differ on some demographical variables is the main purpose of this study. The Scale of Lifelong Learning Competencies was used for this descriptive study. To analyze the data, SPSS 22.0 was used to employ descriptive statistics such as frequencies, means and standard deviations and perform Mann-Whitney-U and Kruskall Whallis tests. The sample of survey consisted of 121 trainers of public education centres in Erdemli and Mezitli of Mersin. According to the main findings, the general lifelong learning competencies of the trainers were found to be at a high level. Additionally, participants' level of education and the perception of general lifelong learning competencies, competencies of learning to learn, acquiring information, digital and decision-making significantly differed on participants' level of education and ages. | en_US |
dc.description.abstract | Yaşamboyu öğrenme anlayışı çerçevesinde, bireylerin ihtiyaç duyduğu güncel bilgilerin ve becerilerin kazanılması, özellikle halk eğitimi merkezlerindeki eğitim personeli için kritik önem taşır. Bu çalışmada, halk eğitim merkezlerindeki eğiticilerin yaşamboyu öğrenme yeterlik algısının ve bazı demografik değişkenlere göre bu algının değişiminin belirlenmesi hedeflenmiştir. Betimsel bir araştırma niteliğindeki bu çalışmada, Yaşamboyu Öğrenme Yeterlikleri Ölçeği kullanılmıştır. Bulguların analizinde SPSS 22.0 programı kullanılmış olup, verilerin değerlendirilmesinde sıklık, yüzde, ortalama ve standart sapma değerlerinden yararlanılmış ve Mann-Whitney-U ile Kruskall Whallis testleri uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Mersin'in Erdemli ve Mezitli Halk Eğitimi Merkezlerindeki 121 eğitim personelinden oluşmaktadır. Bulgulara göre, eğiticilerin genel yaşamboyu öğrenme yeterlikleri algısı yüksek çıkmıştır. Katılımcıların eğitim düzeyi ile genel yaşamboyu öğrenme yeterlikleri algısı, öğrenmeyi öğrenme, bilgiyi elde etme, dijital ve karar verebilme yeterlikleri arasında ve katılımcıların yaşı ile bilgiyi elde etme, dijital yeterlikler, karar verebilme ve genel yeterlik puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık saptanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/keg.10716 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | halk eğitimi merkezi, yaşamboyu öğrenme, eğiticilerin eğitimi, yaşamboyu öğrenme yeterlikleri | en_US |
dc.title | Halk Eğitimi Merkezlerinde Görev Yapan Eğiticilerin Yaşamboyu Öğrenme Yeterlikleri: Mersin Örneği | en_US |
dc.title.alternative | The Lifelong Learning Competencies of Trainers Who Work for Public Education Centres: Case of Mersin | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.startpage | 117 | en_US |
dc.identifier.endpage | 145 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |