Yaratıcı Rahatlama Çalışmalarının Anaokuluna Devam Eden Çocukların Benlik Kavramı ve Motor Yaratıcılığına Etkisinin İncelenmesi
Abstract
Bu araştırma, anaokuluna devam eden çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına uygun yaratıcı rahatlama eğitim programının geliştirilmesi ve benlik kavramı ve motor yaratıcılık becerilerinde yaratıcı rahatlama eğitiminin etkili olup olmadığının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma ön test-son test-kalıcılık testi kontrol gruplu deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmada “Genel Bilgi Formu”, çocukların benlik kavramlarını değerlendirmek amacıyla Villa ve Auzmendi (1992) tarafından beş-altı yaş çocukları için geliştirilmiş olan Çocuğun Benlik Kavramını Algılaması ölçme aracı ve motor yaratıcılığının değerlendirilmesi için Torrance (1981) tarafından üç-sekiz yaş çocukları için geliştirilmiş olan Eylem ve Harekette Yaratıcı Düşünme Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, deney ve kontrol grubundaki çocukların “Çocuğun Benlik Kavramını Algılaması” ölçme aracına ve Eylem ve Harekette Yaratıcı Düşünme Testi”ne ilişkin yapılan ön test puanları arasında anlamlı farklılık olmadığı, son test puanları arasında ise deney grubunun lehine anlamlı farklılık olduğu, ayrıca deney grubundaki çocukların son test ve kalıcılık testi puanları arasındaki farkın anlamlı olmadığı belirlenmiştir.