Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSALI, Güneş
dc.date.accessioned2019-03-18T07:02:56Z
dc.date.available2019-03-18T07:02:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304231
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5552
dc.descriptionThe aim of this study was to investigate empathic tendencies and self-concepts of secondary school students (6, 7 and 8th graders) according to certain variables and possible relationships between empathic tendency and self-concept. Data were collected by means of the General Information Form, KA-SI Empathic Tendency Scale for Children and Adolescents-Adolescent Form, and Piers-Harris Children's Self Concept Scale. To analyze the data, Kolmogorov-Smirnov test, two-way analysis of variance (ANOVA), Scheffe test were done and correlation coefficients were calculated. Results of the study showed that type of school attendance and gender had significant effect on the “Emotional Empathy” and “Cognitive Empathy” sub-scores and the “Total Empathy” scores. Grade level had significant impact on the “Cognitive Empathy” sub-score, though. It was determined that type of attendance and grade level had significant effect on the “Self-Concept” score. For all three types of school attendance, positive correlations were found between the “Cognitive Empathy” and “Total Empathy” scores and the “Self-Concept” score.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim ikinci kademedeki çocukların empatik eğilimlerinin ve benlik kavramlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi ve empatik beceri ve benlik kavramı arasındaki ilişkinin ortaya konması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada gerekli veriler, Genel Bilgi Formu, KA-Sİ Çocuk ve Ergenler İçin Empatik Eğilim Ölçeği - Ergen Formu ve Piers-Harris’in Çocuklar İçin Benlik Kavramı Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde K-S (Kolmogorov-Smirnov) testi, ilişkisiz ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi (ANOVA), Scheffe çoklu karşılaştırma testi ve korelasyon katsayısı önemlilik testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çocukların okula devam etme şeklinin ve çocukların cinsiyetinin “Duygusal Empati” ve “Bilişsel Empati” alt boyut puanları ve “Toplam Empati Puanı” üzerinde ve çocukların devam ettikleri sınıfın ise “Bilişsel Empati” alt boyut puanı üzerinde anlamlı bir farka yol açtığı gözlemlenmiştir. Çocukların okula devam etme şeklinin ve sınıfın “Benlik Kavramı” puanı üzerinde anlamlı bir farka yol açtığı belirlenmiştir. Her üç okula devam etme şeklinde de “Bilişsel Empati” puanı ve “Toplam Empati” puanı ile “Benlik Kavramı” puanı arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.6711en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectempatik eğilim, benlik kavramı, yatılı ilköğretim bölge okulu, ilköğretim okuluen_US
dc.titleİlköğretim İkinci Kademedeki Çocukların Empatik Eğilimlerinin ve Benlik Kavramlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Empathic Tendencies and Self-Concepts of Secondary School Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage496en_US
dc.identifier.endpage519en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster