Yayın tarihi için Cilt 11 : Sayı 4 listeleme
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-18
-
Bireysel Farklılıklar Kapsamında Çevrimiçi Öğrenme Araştırmalarına İlişkin Sistematik Bir Derleme
(24.10.2018)e-Öğrenme aynı anda büyük kitlelere ulaşmada, eğitim-öğretim faaliyetleri yürütmede etkili, hızlı ve verimli çözümler sunabilmektedir. Birbirinden farklı özelliklere sahip katılımcıların bulunduğu bu ortamlarda bireylere ... -
Öğretmen Yetiştirmede Etkileşimli Tahta Kullanımı: Bir Yıllık Deneyimli Akademisyen ve Öğrenen Görüşleri
(24.10.2018)Bu çalışmanın amacı, öğretmen yetiştirme sürecinde etkileşimli tahta teknolojisin kullanımına yönelik öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlemek ve bu görüşler doğrultusunda etkileşimli tahta ... -
Lise öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi programına yönelik tutumlarını etkileyen faktörler
(24.10.2018)İnsan yaşamına yön veren bilim ve tekniğe ait gelişmeler toplumların yapısını her geçen gün hızla değiştirmektedir. Bu gelişmeler sonucunda farklı özellikte insan gücüne ihtiyaç duyulmaktadır. Eğitim programları da toplumların ... -
Sinematografik Anlatıda Hersey- Blanchard Durumsal Liderlik Modelinin Eğitimde Kullanılabilirliği: Koro Filmi
(24.10.2018)Bu araştırmanın amacı görsel-işitsel bir kaynak olan filmlerde, öğrencilerin olgunluk/gelişim düzeylerine etki eden yönetsel liderlik tarzlarının sonuçlarının nasıl yansıtıldığının incelenmesidir. Bu amaçla Koro filmi, ... -
Podkastlar dinleme ve sesletim dersinde anlamlı girdi sağlayabilir mi?
(24.10.2018)Bu durum çalışmasının amacı İnglizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dinleme, konuşma ve sesletimlerini geliştirmek için podkast kullanımına dair deneyimlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Katılımcılar ... -
Öğrencilerin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Sitesine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi
(24.10.2018)Bu çalışmada, lise öğrencilerinin EBA ders web sitesi hakkındaki görüşlerinin neler olduğu değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını EBA Ders web sitesini kullanmış, iki Anadolu lisesinde 2016-2017 ... -
Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması
(24.10.2018)Bu çalışmanın amacı, Pazarcık’taki “Taşımalı Eğitim Uygulaması”nı yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. Bu amaçla, ilçedeki taşıma merkezi okulların paydaşlarından 47 katılımcı ... -
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Akademik Motivasyonları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(24.10.2018)Araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile akademik motivasyonları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeliyle tasarlanan ... -
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Öyküleme Sürecine İlişkin Görüşleri ve Algıları
(24.10.2018)Bu araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının dijital öyküleme sürecine ilişkin görüşlerinin ve algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme ... -
Medya Okuryazarlığı Araştırmalarında Eğilimler: Lisansüstü Tezlere Yönelik Bir İçerik Analizi
(24.10.2018)Bu araştırma medya okuryazarlığı alanında tamamlanmış olan lisansüstü tezlerin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla, 2007-2017 yılları arasında tamamlanmış ve erişime açık olan lisansüstü tezler yıl, üniversite, bilim ... -
Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesinde Alternatif Bir Yöntem: Simülasyonlar
(24.10.2018)Okul yöneticilerini yetiştirme yöntemleri yöneticilerin mesleki kalitesini de etkilemektedir. Ancak, etkili okul yöneticilerinin yetiştirilmesine ilişkin her ülkenin üzerinde anlaştığı herhangi bir yöntem hala ortaya ... -
Ortaokul Öğrencilerinin 15 Temmuz Darbe Girişimine İlişkin Algıları
(24.10.2018)Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin çok partili hayata geçmesiyle demokratik rejime, zaman zaman çeşitli sebeplerle darbeler ve muhtıra bildirileriyle müdahaleler söz konusu olmuştur. 15 Temmuz darbe girişimi yeni neslin de ... -
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojileri Öz-yeterlik Düzeylerinin Cinsiyet Değişkenine Göre İncelenmesi
(24.10.2018)Türkiye’nin matematik başarısı dikkate alındığında, bazı sınırlılıkların olduğu görülmektedir. Matematik başarısını etkili kılmak için, eğitim sistemi içerisindeki en etkin paydaşlardan birisi matematik öğretmenleridir. ... -
Zorunlu İngilizce Hazırlık Programının Değerlendirilmesi: Necmettin Erbakan Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Örneği
(24.10.2018)Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından düzenlenmekte olan İngilizce hazırlık programı, Necmettin Erbakan Üniversitesi bünyesinde bulunan bölümlerden birinde öğrenim görmeyi planlayan öğrencilere yönelik bir yıl süreli bir ... -
Ortaokul Öğretmenlerinin Müdür Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
(24.10.2018)Ortaokul öğretmenlerinin “müdür” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar yoluyla ortaya çıkarmayı amaçlayan tarama modelindeki bu araştırmada, nitel araştırma desenlerinden biri olan olgu bilim (fenomenoloji) ... -
Probleme dayalı öğrenme süreci: mevcut durum, sorunlar ve teknoloji destekli çözüm önerileri
(24.10.2018)Bu çalışmada tıp fakültelerinde sıklıkla kullanılan bir yöntem olarak probleme dayalı öğrenme (PDÖ) sürecinde gözlenen ve literatürde de değinilen bir takım sorunlar ele alınmış ve bu sorunlara teknoloji destekli çözüm ... -
Tutum, Kaygı ve İngilizce Konuşma Becerisi Arasındaki İlişki
(24.10.2018)Bu araştırmada üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutum, yabancı dil kaygısı ve İngilizce konuşma becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu Ege Üniversitesi Yabancı ... -
2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Beceri ve Değerlerinin Anahtar Yetkinlikler Açısından Analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 24.10.2018)Bu çalışmada 2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (SBDÖP)’nın TYÇ’de yer alan anahtar yetkinliklerle ilişkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda; 1. TYÇ’deki anahtar yetkinlik alanlarının; içerdiği beceri ...