Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKARABATAK, Songül; ŞENGÜR, Dönüş
dc.date.accessioned2019-04-02T11:40:29Z
dc.date.available2019-04-02T11:40:29Z
dc.date.issued24.10.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/548642
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5613
dc.descriptionThe methods of school administrators training also affect the professional qualification of administrators. However, any method of agreed of each country regarding the training of effective school administrators has not been presented. From this lack of education, the use of simulations in the training of school administrators was discussed in this study. For this purpose, firstly the problems experienced during the training of the school administrators, later reflections of simulations to the training of school administrators, and the preparation and limitations of managerial problem scenarios were discussed. The research was conducted as a qualitative study based on literature review. However, survey was been limited to abroad literature as there have been no studies on the use of simulations in the training of school administrators in domestic literature. As a result of the literature search, it was seen that most of the studies demonstrating the effectiveness of simulations have been conducted with formal education (primary, secondary and high school) or with university students. In these studies, it was seen that important results were obtained regarding the effectiveness of simulations in training children and young adults and pointed out that simulations are based on adult learning theory. Some studies have also suggested that the use of problem scenarios in the training of school administrators as simulations may be more effective. At the end of the study, various suggestions were made about the use of simulations in Turkish Education System.en_US
dc.description.abstractOkul yöneticilerini yetiştirme yöntemleri yöneticilerin mesleki kalitesini de etkilemektedir. Ancak, etkili okul yöneticilerinin yetiştirilmesine ilişkin her ülkenin üzerinde anlaştığı herhangi bir yöntem hala ortaya koyulamamıştır. Bu eğitim eksikliğinden yola çıkılarak, bu çalışmada okul yöneticilerinin yetiştirilmesinde simülasyonların kullanımı ele alınmıştır. Bu amaçla, ilk olarak okul yöneticilerinin yetiştirilmesinde karşılaşılan sorunlara değinilmiş, daha sonra da simülasyonların okul yöneticilerini yetiştirmeye yansımaları ile yönetsel problem senaryolarının hazırlanması ve sınırlılıkları ele alınmıştır. Araştırma, literatür taramasına dayanan nitel bir çalışma olarak yürütülmüştür. Ancak yurtiçi alanyazında okul yöneticilerinin yetiştirilmesinde simülasyonların kullanımı ile ilgili herhangi bir çalışmaya rastlanmadığı için tarama yurtdışı kaynaklarla sınırlı kalmıştır. Literatür taraması sonunda, simülasyonların etkinliğini ortaya koyan çalışmaların çoğunun örgün eğitim (ilk, orta ve lise dengi okullar) veya üniversite öğrencileri ile yürütüldüğü görülmüştür. Bu çalışmalarda, çocukların ve genç erişkinlerin eğitiminde, simülasyonların etkililiği ile ilgili önemli sonuçların ortaya çıktığı ve simülasyonların yetişkin öğrenme teorisine dayandığına işaret edildiği görülmüştür. Bazı çalışmalarda da okul yöneticilerinin eğitiminde kullanılan problem senaryolarının simülasyonlar şeklinde sunulmasının daha etkili olabileceği ortaya çıkmıştır. Çalışmanın sonunda simülasyonların Türk Eğitim Sisteminde kullanımı ile ilgili çeşitli öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.389822en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectokul yöneticisi, okul yöneticilerinin yetiştirilmesi, yetiştirme programları, simülasyonen_US
dc.titleOkul Yöneticilerinin Yetiştirilmesinde Alternatif Bir Yöntem: Simülasyonlaren_US
dc.title.alternativeAn Alternative Method in the Training of School Administrators: Simulationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage748en_US
dc.identifier.endpage771en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster