Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorZEMBAT, Rengin; AKŞİN YAVUZ, Ezgi; TUNÇELİ, Hilal İlknur; YILMAZ, Hilal
dc.date.accessioned2019-04-11T07:29:40Z
dc.date.available2019-04-11T07:29:40Z
dc.date.issued24.10.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/548645
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5615
dc.descriptionThe aim of the study was to investigate the relationship between attitudes of prospective preschool teachers towards the teaching profession, their academic motivations and achievements. Relational survey model was used as the research design. The study group was made up of a total of 112 senior students (prospective teachers) who voluntarily accepted to participate in the study from Preschool Education Programs at Marmara University and Yıldız Technical University. Demographic form which was developed by the researchers, grade point average of prospective teachers, Attitude Scale of Teaching Profession developed by Üstüner (2006) and Academic Motivation Scale, which was developed by Vallerand et al. (1992; cited in Karagüven (2012) and adapted to Turkish by Karagüven (2012) were used for the data collection. The results showed that as the positive attitudes of the prospective teachers towards teaching as a profession increased, their academic motivations and grade point average (GPA) also increased while GPA differed only by the type of high school they graduated.en_US
dc.description.abstractAraştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile akademik motivasyonları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeliyle tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu X Üniversitesi ve Y Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencileri (öğretmen adayları) arasından çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden toplam 112 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Üstüner (2006) tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği ile Vallerand ve ark. (1992; akt. Karagüven, 2012) tarafından geliştirilip Türkçe uyarlaması Karagüven (2012) tarafından yapılan Akademik Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumları arttıkça, akademik motivasyonlarının ve genel akademik not ortalamalarının da arttığı ve genel akademik not ortalamalarının yalnızca mezun olunan lise türüne göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.351404en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen adayı, Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum, Akademik motivasyon, Akademik başarıen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Akademik Motivasyonları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the Relationship between Attitude towards Teaching Profession, Academic Motivation and Achievementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage789en_US
dc.identifier.endpage808en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster