Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBALCI, Özgül; DURAK ÜĞÜTEN, Selma; ÇOLAK, Fatih
dc.date.accessioned2019-04-11T07:48:07Z
dc.date.available2019-04-11T07:48:07Z
dc.date.issued24.10.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/548686
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5619
dc.descriptionThe English preparatory program organized by School of Foreign Languages is a yearlong English teaching program offered for students who plan to study in one of the departments at Necmettin Erbakan University. The purpose of this study was to investigate the effectiveness of compulsory English preparatory program at Necmettin Erbakan University School of Foreign Languages. A mixed-method research design was employed in which both quantitative and qualitative approaches were used. In the quantitative part of the study, the proficiency test administered at the beginning of the academic year was used as the post-test to assess the students’ progress in English. A total of 70 students participated in the quantitative phase of the study. Also, semi-structured, face-to-face interviews were conducted with 20 preparatory class students in the qualitative part. The results of the quantitative data showed that students’ scores improved significantly over the academic year. The results of the qualitative data analysis supported the quantitative findings. It can be concluded that English preparatory program improved students’ proficiency in English though some deficiencies were noted.en_US
dc.description.abstractYabancı Diller Yüksekokulu tarafından düzenlenmekte olan İngilizce hazırlık programı, Necmettin Erbakan Üniversitesi bünyesinde bulunan bölümlerden birinde öğrenim görmeyi planlayan öğrencilere yönelik bir yıl süreli bir İngilizce öğretim programdır. Bu çalışmanın amacı Necmettin Erbakan Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda sunulan zorunlu İngilizce hazırlık programının etkililiğinin değerlendirilmesidir. Çalışma, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutu kapsamında akademik yılın başında yapılmış olan seviye tespit sınavı öğrencilerin İngilizce gelişimlerinin analiz edilmesi amacıyla son-test olarak kullanılmıştır. Araştırmanın nicel aşamasına toplam 70 öğrenci katılmıştır. Ayrıca nitel boyut kapsamında toplam 20 öğrenci ile yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizi sonucunda öğrencilerin puanlarının akademik yıl sonunda anlamlı düzeyde arttığı görülmüştür. Nitel verilerin analizi ile elde edilen sonuçlar nicel sonuçları destekler niteliktedir. Zorunlu İngilizce hazırlık programının bazı eksikliklerin bulunmasına karşın öğrencilerin İngilizce yeterlik seviyelerini anlamlı düzeyde geliştirdiği sonucuna ulaşılabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.410220en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngilizce hazırlık programı, İngilizce hazırlık programının değerlendirilmesi, zorunlu hazırlık programıen_US
dc.titleZorunlu İngilizce Hazırlık Programının Değerlendirilmesi: Necmettin Erbakan Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of Compulsory English Preparatory Program: The Case of Necmettin Erbakan University School of Foreign Languagesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage860en_US
dc.identifier.endpage893en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster