Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBudakoğlu, I.İrem
dc.contributor.authorCoşkun, Özlem
dc.contributor.authorÖzeke, Vildan
dc.date.accessioned2019-04-11T07:51:32Z
dc.date.available2019-04-11T07:51:32Z
dc.date.issued24.10.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/548702
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5620
dc.description.abstractBu çalışmada tıp fakültelerinde sıklıkla kullanılan bir yöntem olarak probleme dayalı öğrenme (PDÖ) sürecinde gözlenen ve literatürde de değinilen bir takım sorunlar ele alınmış ve bu sorunlara teknoloji destekli çözüm önerileri sunulmuştur. Bu çalışma nitel araştırma yöntemiyle planlanmıştır. Sekiz öğretim üyesi ve PDÖ oturumlarını planlamadan sorumlu iki idari personelle yürütülen bireysel görüşmeler ile mevcut durum ortaya konulmuştur. PDÖ’ye ilişkin mevcut sorunlar; fiziksel mekân ve yönlendirici organizasyonu, kağıt-kalem temelli senaryo sunumu, öğrenci performansının değerlendirilmesine ilişkin sıkıntılar, PDÖ yönlendiricilerinin eş zamanlı ve ders dışı iş yükü ile z kuşağı öğrenenleri ve bu öğrencilerin kaynak ve kütüphaneye erişimleri alt başlıkları altında ele alınmıştır. Alanyazından elde edilen veriler ışığında PDÖ sürecinde yaşanan bu sorunlara teknoloji destekli olarak ne tür çözüm önerileri getirilebileceği ele alınmaya çalışılmıştır. 21. yüzyıl öğrenenleri olarak hâlihazırdaki tıp fakültesi öğrencilerine teknik ve günlük yaşam becerilerini kazanacakları öğrenme ortamları sunmak, özellikle klinik düşünme/akıl yürütme, problem çözme ve iletişim becerilerini arttırırken, mesleki ve teknik anlamda da gelişimlerini sağlayacaktır.en_US
dc.description.abstractIn this study, we tried to discuss the problematic issues in the problem based learning (PBL) process as a frequently used method in medical faculties. The issues were based on experiences while applying PBL and their existence in the literature. After determining the issues, we have presented technology supported solution recommendations with the help of the literature. This is a qualitative study based on interview records with eight PBL facilitators and two planning staff. The problematic issues in present situation about PBL process are as follows; physical space and facilitator organization, printed scenarios, the problems while evaluating student performance, simultaneous and out-of-class workload of PBL facilitators, and Generation Z learners and their access to the sources and library. We tried to get solutions to these issues from the literature by using the support of e-learning technology. Presenting learning environments that will enable current medical students -who are the 21st century learners- to gain technical and life skills will enhance their clinical thinking/reasoning, problem solving and communication skills professionally and technically.
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.396968en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProbleme Dayalı Öğrenmeen_US
dc.subjectTechnology Use İn Education
dc.subjecte-PBL
dc.subjectDigital Scenario
dc.subjectTıp Eğitimi
dc.subjectEğitimde Teknoloji Kullanımı
dc.subjectE-PDO
dc.subjectDijital Senaryo
dc.subjectProblem Based Learning
dc.subjectMedical Education
dc.titleProbleme dayalı öğrenme süreci: mevcut durum, sorunlar ve teknoloji destekli çözüm önerilerien_US
dc.title.alternativeProblem based learning: present situation, ıssues and technology supported solution recommendationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentGazi Üniversitesien_US
dc.departmentGazi Üniversitesi
dc.departmentGaziosmanpaşa Üniversitesi
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage894en_US
dc.identifier.endpage921en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster