dc.contributor.author | KARTAL, Osman Yılmaz; TEMELLİ, Dinçer; ŞAHİN, Çavuş | |
dc.date.accessioned | 2019-04-11T07:55:53Z | |
dc.date.available | 2019-04-11T07:55:53Z | |
dc.date.issued | 24.10.2018 | |
dc.identifier.citation | | en_US |
dc.identifier.uri | http://dergipark.gov.tr/download/article-file/548705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5621 | |
dc.description | In the research, it is aimed at to examine the self-efficacy levels of information technology of secondary school mathematics teachers according to gender. The study also finds out whether the self-efficacy levels of male and female teachers differ according to professional experience. In the study, a causal comparative research design one of the quantitative research methods is used. The research population is composed of secondary school mathematics teachers taught in Çanakkale. Based on the principle of volunteering, participants were reached by using "random sampling technique". A total of 168 teachers, 71 males and 97 females, participated in the research. With this technique, the "Self-efficacy Perceptions Scale of Teachers' Information Technology" developed by Ekici, Ekici and Kara (2012), consisting of 27 items, was used as data collection tool. The results of the study revealed that male and female mathematics teachers' self-efficacy levels of IT are "high" (over total score) according to the rating between "very low" and "very high". It was found out that self-efficacy levels of male teachers are higher than self-efficacy levels of female teachers. In addition, it was seen that self-efficacy levels of male teachers are higher than female self-efficacy levels in each professional experience. | en_US |
dc.description.abstract | Türkiye’nin matematik başarısı dikkate alındığında, bazı sınırlılıkların olduğu görülmektedir. Matematik başarısını etkili kılmak için, eğitim sistemi içerisindeki en etkin paydaşlardan birisi matematik öğretmenleridir. Bilişim teknolojilerinin, matematik öğretimi üzerindeki rolü ve etkisi önemlidir. Matematik başarısını için, matematik öğretmenlerinin bilişim teknolojileri öz-yeterliklerinin belirleyici olma potansiyeli mevcuttur. Ayrıca, alanyazında, öz-yeterlik ve bilişim teknolojileri öz-yeterlik düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaştığı görülmektedir. Araştırmada, ortaokul matematik öğretmenlerinin bilişim teknolojileri öz-yeterlik düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, kadın ve erkek öğretmenlerin öz-yeterlik düzeylerinin mesleki deneyime göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmektedir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden nedensel karşılaştırma deseninde çözümlenmektedir. Araştırma evrenini Çanakkale’de görev yapan ortaokul matematik öğretmenleri oluşturmaktadır. Gönüllülük ilkesine dayanarak, tesadüfi örneklem tekniği kullanılarak katılımcılara ulaşılmıştır. Araştırmaya 71’i erkek, 97’si kadın olmak üzere toplam 168 öğretmen katılmıştır. Veri toplama aracı olarak 27 maddeden oluşan, Ekici, Ekici ve Kara (2012) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Bilişim Teknolojileri Öz-yeterlik Algıları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, kadın ve erkek matematik öğretmenlerinin bilişim teknolojileri öz-yeterliklerinin “yüksek” düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Erkek öğretmenlerin öz-yeterlik düzeylerinin kadın öğretmenlerin öz-yeterlik düzeylerinden daha yüksek olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca her bir mesleki deneyim (kıdem) aralığında, erkek öğretmenlerin öz-yeterlik düzeylerinin kadın öğretmenlerin öz-yeterlik düzeyinden yüksek olduğu görülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30831/akukeg.410279 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Özyeterlik, bilgi ve iletişim teknolojileri özyeterliği, matematik başarısı, ortaokul matematik öğretmenleri | en_US |
dc.title | Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Bilişim Teknolojileri Öz-yeterlik Düzeylerinin Cinsiyet Değişkenine Göre İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An Investigation into the Information Technology Self Efficacy Level of Secondary School Maths Teachers’ according to Gender Variable | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.startpage | 922 | en_US |
dc.identifier.endpage | 943 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |