dc.contributor.author | PATTERSON, Karen; SEABROOKS-BLACKMORE, Janice J | |
dc.date.accessioned | 2019-04-15T05:39:27Z | |
dc.date.available | 2019-04-15T05:39:27Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | | en_US |
dc.identifier.uri | http://dergipark.gov.tr/download/article-file/328171 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/5644 | |
dc.description | The purpose of this study was to analyse the effects of self-reflections and a classroom management course on pre-service teachers’ self-efficacy beliefs. A mixed-methods approach was used in data collection and analyses. The Teacher Self-Efficacy Scale was given as a pre- and post-test at the beginning and end of the course. Additionally, a self-reflective survey was administered three times over the duration of the course. The paired sample t-tests were used to analyse data from the Teachers’ Sense of Self-Efficacy Scale. The results revealed that the classroom management course and self-reflections had significant influences on the development of the pre-service teachers’ levels of teacher self-efficacy. The implications for pre-service teachers and teacher preparation programs were also discussed. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öz yansıtma ve sınıf yönetimi dersinin öğretmen adaylarının öz yeterlikleri üzerindeki etkisini analiz etmektir. Veri toplamada ve analizinde karma yöntemler yaklaşımı kullanılmıştır. Öğretmen Öz-Yeterliği Ölçeği dersin başında ve sonunda ön-test ve son-test şeklinde verilmiştir. Buna ek olarak ders süresi boyunca bir ön yansıtma anketi üç kez uygulanmıştır. Öğretmen Öz-Yeterliği Ölçeğindeki verileri analiz etmek için eşleştirilmiş örneklemler t-testi kullanılmıştır. Sonuçlar sınıf yönetimi dersinin ve öz yansıtmanın öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterliği gelişimi üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmen adayları ve öğretmen yetiştirme programları için çıkarımları da ayrıca tartışılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/keg.57464 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | sınıf yönetimi, öz yansıtma, öz-yeterlik, teknoloji, öğretmen adayları | en_US |
dc.title | Öz Yansıtma ve Sınıf Yönetimi Dersinin Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlikleri Üzerinde Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effects of Self-Reflection and Classroom Management Course on Pre-service Teachers’ Self-Efficacy | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.startpage | 335 | en_US |
dc.identifier.endpage | 348 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |