Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPATTERSON, Karen; SEABROOKS-BLACKMORE, Janice J
dc.date.accessioned2019-04-15T05:39:27Z
dc.date.available2019-04-15T05:39:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/328171
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/5644
dc.descriptionThe purpose of this study was to analyse the effects of self-reflections and a classroom management course on pre-service teachers’ self-efficacy beliefs. A mixed-methods approach was used in data collection and analyses. The Teacher Self-Efficacy Scale was given as a pre- and post-test at the beginning and end of the course. Additionally, a self-reflective survey was administered three times over the duration of the course. The paired sample t-tests were used to analyse data from the Teachers’ Sense of Self-Efficacy Scale. The results revealed that the classroom management course and self-reflections had significant influences on the development of the pre-service teachers’ levels of teacher self-efficacy. The implications for pre-service teachers and teacher preparation programs were also discussed.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öz yansıtma ve sınıf yönetimi dersinin öğretmen adaylarının öz yeterlikleri üzerindeki etkisini analiz etmektir. Veri toplamada ve analizinde karma yöntemler yaklaşımı kullanılmıştır. Öğretmen Öz-Yeterliği Ölçeği dersin başında ve sonunda ön-test ve son-test şeklinde verilmiştir. Buna ek olarak ders süresi boyunca bir ön yansıtma anketi üç kez uygulanmıştır. Öğretmen Öz-Yeterliği Ölçeğindeki verileri analiz etmek için eşleştirilmiş örneklemler t-testi kullanılmıştır. Sonuçlar sınıf yönetimi dersinin ve öz yansıtmanın öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterliği gelişimi üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmen adayları ve öğretmen yetiştirme programları için çıkarımları da ayrıca tartışılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.57464en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsınıf yönetimi, öz yansıtma, öz-yeterlik, teknoloji, öğretmen adaylarıen_US
dc.titleÖz Yansıtma ve Sınıf Yönetimi Dersinin Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlikleri Üzerinde Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Self-Reflection and Classroom Management Course on Pre-service Teachers’ Self-Efficacyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage335en_US
dc.identifier.endpage348en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster