Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGÜN, Feyza
dc.date.accessioned2019-04-15T06:34:50Z
dc.date.available2019-04-15T06:34:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/354833
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5648
dc.descriptionThe purpose of the present study is to examine the relationship between teachers’ levels of believe in education and work engagement. The study, designed as a correlational research, has a total of 220 teachers working in various public schools. The participants were surveyed by the “Teachers’ Levels of Believe in Education Scale” developed by Akın and Yıldırım (2015) and “Work Engagement Scale” developed by Schaufeli, Salanova, González-Romá and Bakker (2002) originally and translated into Turkish by Atilla-Bal (2008). The data were collected through spring semester of 2015-2016 academic years. The data were analyzed by conducting t test, ANOVA, Pearson correlation, and multiple linear regression. In the study it was observed that teachers’ levels of believe in education were medium level and their work engagement perceptions were slightly above the middle level. Furthermore it was concluded that there was a low, positive and statistically significant relationship between teachers’ levels of believe in education and work engagement. In addition, it was also founded that teachers’ levels of believe in education was a significant predictor of work engagement perceptions of teachers.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin eğitime inanma ile işle bütünleşme düzeyleri arasındaki ilişinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, çalışma grubunu çeşitli kamu okullarında görev yapmakta olan 220 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Akın ve Yıldırım (2015) tarafından geliştirilmiş olan “Öğretmenlerin Eğitime İnanma Düzeyleri Ölçeği” ile Schaufeli, Salanova, González-Romá ve Bakker (2002) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlama çalışmaları Atilla-Bal (2008) tarafından yapılan “İşle Bütünleşme Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Ölçeklerin yapı geçerliği, doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile sınanmış ve güvenirliği için ise Cronbach alfa katsayıları hesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t testi, ANOVA, Pearson korelasyonu ve çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin eğitime inanma ve işle bütünleşme düzeylerinin orta düzeyde olduğu tespit edilirken, öğretmenlerin eğitime inanma ve işle bütünleşme düzeyleri arasında düşük düzeyde, pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin eğitime inanma düzeylerinin işle bütünleşme düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.10401en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecteğitime inanma, işle bütünleşme, öğretmenen_US
dc.titleÖğretmenlerin Eğitime İnanma ve İşle Bütünleşme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of the Relationship between Teachers’ Levels of Believe in Education and Work Engagementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage408en_US
dc.identifier.endpage431en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster