Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulamaya Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmada, öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik öz yeterlik inançlarının çeşitli değişkenlere göre karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 286 öğretmen adayı oluşturmaktadır. “Yapılandırmacı Yaklaşımı Uygulamaya Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılarak toplanan verilerin analizinde, betimsel istatistiklerden, tek yönlü varyans analizinden ve t-testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik öz yeterlik inançları orta düzeyin üstündedir. Öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik öz yeterlik inançları, alt faktörlerde ve toplam puanda, “cinsiyete” göre anlamlı farklılık göstermezken, “akademik başarı ortalamasına” ve “öğretim üyelerinin rol model olma durumuna ilişkin görüşlerine” göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. “Öğrenim görülen program” değişkenine göre ise bazı alt faktörlerde anlamlı farklılık vardır. Bu sonuçlara bağlı olarak araştırma kapsamında bazı öneriler geliştirilmiştir.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
9Issue
3Collections
- Cilt 9 : Sayı 3 [8]