Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKILIÇ, Abdurrahman; ŞAHİN, Şeyma; ALBAYRAKOĞLU, Özlem; ARSEVEN, Zeynep
dc.date.accessioned2019-04-22T06:42:48Z
dc.date.available2019-04-22T06:42:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304332
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5671
dc.descriptionIt is assumed that teaching and values education are associated in a way that none of them could be defined or considered separately. Since, teachers who have a very important place in the development of students’ value system must present those desired values in their lives, especially in their behaviors. Teacher behaviors considered to be important and meaningful to understand current situation of values that both students and society have. The aim of this study is to investigate teacher behaviors according to their colleagues’ beliefs in terms of values education. The method of the study is chosen to be qualitative and the study group consists of teachers from different school levels in Düzce, Turkey. Data were collected through a semi-structured interview form and were content analyzed. According to the results, it is found out that some behaviors of teachers damage values in all school levels.en_US
dc.description.abstractÖğretmenler, öğrencilere kazandırılması gereken değerleri öncelikle kendi hayatlarında sergileyerek öğrencilere örnek olmalıdırlar. Bu sebeple, öğretmenlerin sahip oldukları değerlerin anlaşılmasının oldukça önemli olduğu düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen davranışlarının öğretmen görüşlerine göre değerler eğitimi açısından incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Düzce merkezde yer alan farklı okullardaki farklı branşlardan beş ilkokul, üç ortaokul ve dört lise öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından kodlanarak olumsuz öğretmen davranışları belirlenmiştir. Olumsuz öğretmen davranışları ana kategoriler altında toplanmış ve zedelenen değerler tespit edilmiştir. Ortaya çıkan sonuçlar, ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenleri olarak tablolaştırılmıştır. Ayrıca, olumsuz öğretmen davranışları ve zedelenen değerlerin öğretim kademelerine göre karşılaştırılması yapılmıştır. Bulgular ve yorumlardan hareketle olumsuz öğretmen davranışları sonucu; adalet, saygı-hoşgörü-samimiyet, alçak gönüllülük, doğruluk, ölçülülük, sorumluluk, merhamet-sabır, örnek olma, çalışkanlık-başarılı olma, fedakarlık-dayanışma değerlerinin zedelendiği tespit edilmiştir. Sonuçlara göre, öğretmenlerin değerleri zedeleyici davranışlarıyla ilgili birtakım öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.9123en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğer, değerler eğitimi, öğretmen davranışlarıen_US
dc.titleÖğretmen Görüşlerine Göre Öğretmen Davranışlarının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Teacher Behaviors in Terms of Values Education According to Their Colleagues’ Viewsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage441en_US
dc.identifier.endpage460en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster