Çocuğu Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden Babaların Çocukları ile Olan İlişkilerinin İncelenmesi
Abstract
Araştırma, çocuğu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden alt sosyoekonomik düzeydeki babaların çocukları ile olan ilişkisinin bazı değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Afyonkarahisar il merkezinde İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların babaları oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubuna, çocuğu 2012-2013 eğitim öğretim yılında İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 245 baba dahil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, çocuklar ve aileleri ile ilgili bilgi almak amacıyla Genel Bilgi Formu ve babaların çocukları ile ilişki düzeylerini belirlemek amacıyla Pianta (1992) tarafından geliştirilen ve Akgün ve Yeşilyaprak (2010) tarafından uyarlanan "Çocuk Anababa İlişki Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov (K-S) normallik testi sonucunda, gruplar arası farklılık incelenirken ikili gruplarda Mann Whitney U Testi, ikiden fazla gruplarda ise Bonferroni düzeltmeli Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; çocuğun cinsiyeti ile ailedeki çocuk sayısı değişkenleri baba çocuk ilişkisini etkilediği, doğum sırası ile babanın öğrenim durumu değişkenlerinin ise etkili olmadığı bulunmuştur.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
9Issue
4Collections
- Cilt 9 : Sayı 4 [8]