Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKula, Semiha
dc.contributor.authorBukova Güzel, Esra
dc.date.accessioned2019-04-30T06:25:12Z
dc.date.available2019-04-30T06:25:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304267
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5690
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; matematik öğretmeni adaylarının Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programının amaçlarına yönelik bilgilerinin gerçek sınıf ortamlarındaki limit öğretimlerine yansımalarını incelemektir. Araştırma ortaöğretim matematik öğretmenliği son sınıfında öğrenim görmekte olan dört öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler; katılımcıların limit kavramına yönelik hazırladıkları ders planlarından, bu derslerin video kayıtlarından ve yarı-yapılandırılmış görüşmelerin ses kayıtlarından derlenmiştir. Katılımcıların öğretim programının amaçlarına yönelik bilgilerinin limit öğretimlerine yansımaları; günlük yaşamla ilişkilendirme, farklı öğrenme alanlarıyla ilişkilendirme, matematiksel düşünme ve akıl yürütmeyi sağlama, iletişim kurma becerisini geliştirme, matematik dilini kullanma, matematik ile sanatı ilişkilendirme ve teknolojiyi etkin kullanma başlıkları altında şekillenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine reflections of the mathematics student teachers’ knowledge related to the purposes of the national mathematics curriculum on their limit teaching. The participants were four mathematics student teachers in the final year of their program. The data were obtained from participants’ lessons plans, video recordings of their lessons in which they taught the concept of limit, and semi-structured interviews. The reflections of the mathematics student teachers’ knowledge related to the purposes of the mathematics curriculum on their limit teaching was composed of under the titles of relating real life with limit concept, relating with different areas, providing mathematical thinking and reasoning, improving ability to communicate, using mathematical language, relating mathematics with art, and using technology effectively.
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.8758en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlan Öğretimi Bilgisien_US
dc.subjectProgram Bilgisi
dc.subjectMatematik Programının Amaçları
dc.subjectLimit
dc.subjectMatematik Öğretmeni Adayı
dc.titleMatematik öğretmeni adaylarının öğretim programının amaçlarına yönelik bilgilerinin limit öğretimlerine yansımalarıen_US
dc.title.alternativeReflections of mathematics student teachers’ knowledge related to the purposes of the curriculum on their limit teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage28en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster