dc.contributor.advisor | Özdinç,Fatih | |
dc.contributor.author | Tağci,Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2019-05-09T06:25:13Z | |
dc.date.available | 2019-05-09T06:25:13Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5720 | |
dc.description | The aim of this study is to investigate the effect of the coding education on primary school students. Mixed research model was used by providing the benefits of qualitative and quantitative methods and corroborating the researches. Case study is used as a qualitative research design in order to investigate the qualitative data. One of the experimental design, pre-test and pro-test model was used to investigate the quantitative data. Coding skill test, developed by the researcher, was used for gathering quantitative data. An implementation includes coding education was performed to 26 primary school students for 6 weeks in 2017-2018 educational year in Bolu. Quantitative data was analysed by SPSS 23.0 software. Paired sample T-test was used to analyse the data. Qualitative data was obtained by using semi-structured interview form and the acquired data was analysed by content analysis method. Analysing the coding education skill tests, it is clear that there is a statically significant difference between pre-test and post-test and the students got higher points from coding skill test. When the interview data were analysed, it was determined that the students thought the process planned for coding training as useful, instructive and entertaining. Unplugged coding activities prepare the ground to coding activities on the computer. As far as the computerised coding activities are permanent and they provide the products, they are preferred more and thus there is an increase at interest and motivation of getting coding education and the students wanted to improve themselves. Considering the results of the research in general, it is found out that applied coding education increased the coding abilities of the students. Moreover, it is found out that unplugged coding process should be applied before the coding activities on the computer and the children like producing while coding activities on the computer and they want to play the games, they programmed. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı kodlama eğitiminin ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin incelemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanılmasına olanak sağlayarak, yapılan çalışmaları güçlendirebilmek adına yaygın olarak kullanılan karma modelden yararlanılmıştır. Çalışmanın nitel verilerinin incelenmesi için nitel bir araştırma deseni olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verilerinin incelenmesi için nicel araştırma yöntemi zayıf deneysel desen türlerinden tek grup öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Nicel verilerin elde edilmesinde araştırmacı tarafından geliştirilen kodlama beceri testi kullanılmıştır. 2017-2018 eğitim-öğretim yılı içerisinde Bolu ilinde öğrenim görmekte olan 26 ilkokul öğrencisine 6 haftalık eğitim verilerek bu eğitime ilişkin uygulama yapılmıştır. Nicel veriler SPSS 23.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ilişkili örneklem T-testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiş, elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Kodlama eğitimi beceri testi verileri analiz edildiğinde ön test ve son test arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu ve öğrencilerin kodlama beceri testinden elde ettiği puanların yükseldiği görülmüştür. Görüşme verileri analiz edildiğinde öğrenciler kodlama eğitimi için planlanan süreci yararlı, öğretici, eğlenceli olduğunu belirtmişler ve bilgisayarsız ortamda uygulanan etkinliklerin bilgisayarlı ortamdaki uygulamalara zemin hazırladığını ifade etmişlerdir. Bilgisayarlı ortamda gerçekleştirilen kodlama etkinliklerinin kalıcı olması, ürettikleri ürünleri ortaya koymalarına olanak sağlamasından dolayı daha fazla tercih edildiği, öğrencilerin sonraki süreçte programlama eğitimi almalarına yönelik ilgi ve motivasyonlarında artış olduğu, kendilerini geliştirmek istedikleri gözlemlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına genel olarak bakıldığında araştırma kapsamında uygulanan kodlama eğitiminin öğrencilerin kodlama becerilerini yükselttiği bulunmuştur. Ayrıca bilgisayarsız kodlamanın, bilgisayarlı kodlamadan önce uygulanması gereken bir süreç olduğu, bununla birlikte çocukların bilgisayar ortamında kodlama yaparken üretmeyi sevdikleri ve kendi yaptıkları oyunları oynamak istedikleri ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kodlama eğitimi, 21. yüzyıl becerileri, bilgi-işlemsel düşünme, programlama, bilgisayarsız programlama | en_US |
dc.title | Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Research of Effects of Coding Education on Primary School Students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Esntitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 96 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |