dc.contributor.advisor | Özdinç, Fatih | |
dc.contributor.author | Demir, Doğan | |
dc.date.accessioned | 2019-05-15T08:24:02Z | |
dc.date.available | 2019-05-15T08:24:02Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5815 | |
dc.description | It was aimed to investigate whether there is a relationship between virtual loneliness, occupational burnout and psychological well-being of IT teachers. 81 informatics teachers working in Siirt province participated in the research. Data was collected using the Virtual Environment Loneliness Scale, the Maslach Burnout Scale Trainer Form and the Psychological Well-Being Scale. The Personel Information Form prepared by the researcher has been used in order to determine participants properties. Independent Sample T-Test, Mann-Whitney U Test, ANOVA and Pearson Correlation Analysis were used in the analysis of the data.
As a result of the research, it was determined that there is no significant relationship between virtual loneliness and occupational burnout and psychological well-being but moderately positive relationship between virtual sharing dimension and occupational burnout, emotional exhaustion and depersonalization. In addition, it was determined that there was a moderately negative relationship between occupational burnout and psychological well-being. It has been concluded in this study that the age, the voluntary choice of profession, time spent on social media per day and the preferred bachelor's degree program result in significant differences in the professional burnout of IT teachers and their psychological well-being. It has also been determined that these variables do not make a significant difference in the dimension of virtual environment loneliness. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, bilişim teknolojileri öğretmenlerinin sanal yalnızlık düzeyleri, mesleki tükenmişlik ve psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Siirt ilinde görev yapan 81 bilişim teknolojileri öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Sanal Ortam Yalnızlık Ölçeği, Maslach Tükenmişlik Envanteri Eğitimci Formu ve Psikolojik İyi Oluş Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından katılımcıların demografik özelliklerini tespit etmek amacıyla hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem t-Testi, Mann-Whitney U Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda sanal ortam yalnızlığı ile mesleki tükenmişlik ve psikolojik iyi oluş arasında anlamlı bir ilişki olmadığı fakat sanal paylaşım boyutu ile mesleki tükenmişlik, duygusal tükenme ve duyarsızlaşma arasında orta düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Buna ek olarak mesleki tükenmişlik ile psikolojik iyi oluş arasında orta düzeyde negatif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yaşın, mesleği isteyerek seçmenin, günlük sosyal medya kullanım süresinin ve mezun olunan lisans bölümünün BT öğretmenlerinin mesleki tükenmişlikleri ve psikolojik iyi oluşları üzerinde anlamlı farklılıklar oluşturduğu sonucuna varılmıştır. Bu değişkenlerin sanal ortam yalnızlığı boyutunda anlamlı bir farklılık oluşturmadığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilişim Öğretmeni, Sanal Yalnızlık, Mesleki Tükenmişlik, Psikolojik İyi Oluş | en_US |
dc.title | Bilişim Öğretmenlerinin Sanal Yalnızlık, Mesleki Tükenmişlik ve Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investıgatıng the Relatıonshıp Between Informatıon Technologıes Teachers' Vırtual Lonelıness, Occupatıonal Burnout and Psychologıcal Well-Beıng | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Esntitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 101 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |