Başlık için 2004 listeleme
Toplam kayıt 27, listelenen: 8-27
-
Keban Barajından su kaçakları ve sunduğu doğal potansiyel
(2004)Dünyanın ve Türkiye’nin sayılı büyük barajlarından biri olan Keban barajı, Doğu Anadolu’nun Yukarı Fırat havzasında, Elazığ’ın 40 km kuzeybatısında Fırat nehrinin dar ve derin boğazında, Permo-Karbonifer yaşlı kalk şistler ... -
Milli Mücadele Tarihi Araştırmalarında Mahkeme Kayıtlarının Kaynak Olarak Kullanılması ve Afyonkarahisar Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Cumhuriyet tarihçileri Milli Mücadele tarihi araştırmalarında mahkeme kayıtlarını yeterince kullanmamışlardır. Biz bu makalede bu ana kaynağa işaret etmek istedik. Mahkeme kayıtları aynı zamanda yerel tarih araştırmaları ... -
Nedret Gürcan Bibliyografyası
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Nedret Gürcan1 günümüz şair, gazeteci ve yazarlarındandır. Şiire 1948’de başlamıştır. Bu tarihten itibaren Varlık, Yeditepe, Kaynak, Şairler Yaprağı, Mülkiye, Yücel gibi dergilerde yayımlanmış şiirleri ve basılmış kitapları ... -
“Nuh Tufanı” Romanında Geçen Türkmen Gelenekleri Üzerine Bir Değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Türkmen Türkçesi, Türkiye Türkçesi ile birlikte Türk Dilinin Güneybatı lehçeleri arasında yer alır. Her iki lehçede pek çok ortak kültür varlığı ve paylaşımı görülmektedir. Bu çalışmada, Türkmen Türkünün sosyal ve ... -
Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımının Önemi: Öğretmen- Aile - Çocuk ve Kurum
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Okulöncesi dönemde çocuklarımızın eğitim hedeflerini saptarken çocuğu tek başına düşünmek mümkün değildir, çocuk ailesi ile bir bütündür. Eğitimci olarak başarılı bir okulöncesi eğitimini amaçlıyorsak içine annebabayı da ... -
Orta Öğretim Kurumlarında Biyoloji Eğitiminde Kullanılan Öğretim Metotlarının Ders Öğretmenleri Açısından Değerlendirilmesi ve Öneriler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Bu çalışmada; orta öğretim kurumlarında biyoloji eğitiminde kullanılan metotlar üzerine çalışılmıştır. Araştırmada Biyoloji öğretim yöntemlerini belirleyici anket kullanılmıştır. Bu anket sonucunda öğrencilerin başarılı ... -
Osman Attilâ’nın Şiirlerinde Tema-I ‘Ben’e Yönelik Temalar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Cumhuriyet devri şair ve yazarları arasında yer alan Osman Attilâ, elli altı yıllık ömrünün büyük bir kısmında şiirle uğraşmıştır. Halkevleri ve Ülkü Mecmuası onun için okul olmuştur. Şiirlerinde “ben”e yönelik temalar ... -
Osman Attilâ’nın Şiirlerinde Tema-II Toplumsal Temalar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Cumhuriyet devri şair ve yazarları arasında yer alan Osman Attilâ, elli altı yıllık ömrünün büyük bir kısmında şiirle uğraşmıştır. Halkevleri ve Ülkü Mecmuası onun için okul olmuştur. Şiirlerinde “ben”e yönelik temalar ... -
The Passive Morpheme in Kazakh
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)As it is the case for some other Turkic languages, the so-called passive morpheme -l in Kazakh has two different functions. One function of it is to make a verb passive and the other function is to mark a transitive verb ... -
Pierre Bourdieu’s Theory of Social Action
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Bu makale Pierre Bourdieu’nun toplumsal eylem kuramı ve habitus, kapital (capital) ve alan (field) kavramlarının tartışması üzerinde odaklanmıştır. Bu kuram ile ilgili olarak praksis (praxis) ve güç/iktidar (power) ... -
Platon ve Farabi’de İdeal Devlet
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Bu çalışma Platon ve Farabi’nin toplum ve siyaset felsefesiyle ilgili düşüncelerini gözler önüne sermeyi ve bu bakımdan birbiriyle karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Kanımca Platon ve Farabi bir anlamda toplum, devlet ve ... -
Saruhanoğulları’nın Demirci Kolunun Siyasi ve Kültürel Faaliyetleri Hakkında Bir Tetkik
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Saruhanoğullarının Demirci kolu, Osmanlı Sultanı Yıldırım Bayezid’in Manisa merkezli yönetimin topraklarını ilhak etmesiyle vasal beylik olarak ortaya çıktı. Fetret döneminin kaos ortamından faydalanan Yakub bey beyliğin ... -
Sekizinci Sınıf Türkçe Programındaki Dilbilgisi Hedeflerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Bu çalışma; ilköğretim 8. sınıf öğretmenlerinin Türkçe programında yer alan hedeflere ne derecede önem verdiklerine ve öğrencilerin bu hedefleri ne düzeyde kazanabildiklerine yönelik görüşlerini ortaya koymak amacıyla ... -
Son 5000 yıllık dönemde meydana gelen sıcaklık salınımları ile güneş lekeleri arasındaki ilişkiler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2004)Dünya ikliminde degisime neden olan faktörler arasında atmosferokyanus iliskisi, volkanik aktiviteler, planeter faktörler, cografi konum belirtildigi halde, günes aktiviteleri ve onun sonucu olan günes lekelerindeki d ... -
Türk Siyasi Elitleri Arasında Kadının Temsili
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Elitler toplumsal kaynakların sahibi/yöneticisi olmaları ve karar alma sürecini yönlendirici konumda bulunmaları nedeniyle, birey ve toplum hayatında önemli bir yere sahiptirler. Çalışmanın temel amacı, Türk toplumunun ... -
Türkiye Türkçesinde Kişi Adı Olarak Meyve Adları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada, ad verme geleneğimizde yer eden meyve adı olarak kişi adları üzerinde durulmuştur. Bunun için öncelikle Türk Dilinin en eski temel birkaç eserindeki meyve adları tespit edilmiş, ardından mevcut ad özlükleri ... -
Uşak’ta Yağış Miktarında Meydana Gelen Değişimler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Yağış değerlerindeki değişimlerin incelendiği Uşak, Ege Bölgesi’nin İç Batı Anadolu bölümünde, Murat Dağı’nın güneybatısında bir plato üzerinde yer alır. Ege Denizi’ne göre nispeten iç kısımda kalmış olması nedeniyle ... -
Üniversite Öğrencilerinin Güç Mesafesi ve Belirsizlikten Kaçınma Algıları Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Kültürler arasında var olduğu ileri sürülen farklılaşmanın boyutlarından olan güç mesafesi ve belirsizlikten kaçınma özelliklerinin üniversite öğrencileri tarafından nasıl algılandığının belirlenmesi bu araştırmanın ... -
Web Tabanlı İşbirliğine Dayalı Öğrenim: Öğrenme İçin Sosyal Etkileşim
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Bu makale web tabanlı (ve bilgisayar destekli) işbirliğine dayalı öğrenme üzerine bir incelemedir. Eğitim kuramları işbirliğine dayalı öğrenmenin neden önemli olduğuna dair bilgiyi bize sağlamıştır. Birçok araştırmacı ... -
Yanlış Okuma Tutum ve Davranışları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Temel okuma becerisinin kavranması ve bu becerilerin günlük yaşama geçirilmesi son derece önemlidir. Bu bakımdan okuma becerisinin 4–15 yaş arasında kazandırılması zorunluluğu ileriki yaşlarda karşılaşılacak güçlüklerin ...