Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnal,Rıdvan
dc.contributor.authorSıkı, Hilal
dc.date.accessioned2019-05-22T05:40:17Z
dc.date.available2019-05-22T05:40:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5999
dc.descriptionIn this study, the effect of spatial visualization skills of collage students on problem solving and whether or not the spatial visualization skills of these students varies with demographic data, were examined. The test scores were compared for each student according to their demographical data; gender, college entrance scores, GPA, some spesific course gredes, by using the correspondence analysis and CHAID analysis methods. To see the effects of students spatial visualization skills on problem solving and to reduce the data analysis to minimum, the interviews made with 8 randomly selected students accoding to different spatial visualization scores were recorded. Scores show that, the PUGT results of the students from food engineering constitute vary only for their tecnical drawing course grades. For the students from physics department, the spatial visualization scores only vary with gender. The data obtained from semi-structured interviews, there was no relation between, on spatial visualization and their ability to use spatial visualization solving a problem.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada üniversite öğrencilerinin uzamsal görselleştirme yeteneklerinin problem çözümüne etkisi ve bu öğrencilerin uzamsal görselleştirme yeteneklerinin bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Öğrencilerin uzamsal görselleştirme becerilerini belirlemek için Purdue Uzamsal Görselleştirme Testi (PUGT) uygulanmıştır. Uzamsal görselleştirme başarılarının katılımcıların demografik verilerine (cinsiyet, üniversite giriş puanı, genel not ortalaması ve bazı derslerin başarısı) göre farklılaşıp farklılaşmadığı CHAID analizi ve Correspondence analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin uzamsal görselleştirme yeteneklerinin problem çözümüne etkisini görebilmek ve veri analizini en aza indirmek için farklı uzamsal görselleştirme puanlarına göre rastgele seçilen sekiz öğrenci ile yapılan görüşmeler kaydedilmiştir. Sonuçlar gıda mühendisi bölümünden gelen öğrencilerin PUGT puanının sadece teknik resim dersinin notlarına göre değiştiğini göstermiştir. Fizik bölümünde okuyan öğrencilerin uzamsal görselleştirme sonuçları cinsiyetlerine göre değişkenlik göstermiştir. Yarı yapılandırılmış mülakatlardan elde edilen veriler, uzamsal görselleştirme becerisi ve uzamsal görselleştirme becerilerini problem çözümünde kullanma kabiliyetleri arasında bir ilişki bulunamamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzamsal Görselleştirme Yeteneği, Problem Çözmeen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Durgun Elektrik Problemlerini Çözerken Kullandıkları Görselleştirmenin Problemin Anlaşılması Üzerine Etkilerien_US
dc.title.alternativeHow Vısualızatıon Effects Undergraduate Students Understandıng of Electrostatıc Problem Solvıngen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster