Başlık için Cilt 6 : Sayı 2 listeleme
Toplam kayıt 18, listelenen: 11-18
-
The Passive Morpheme in Kazakh
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)As it is the case for some other Turkic languages, the so-called passive morpheme -l in Kazakh has two different functions. One function of it is to make a verb passive and the other function is to mark a transitive verb ... -
Pierre Bourdieu’s Theory of Social Action
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Bu makale Pierre Bourdieu’nun toplumsal eylem kuramı ve habitus, kapital (capital) ve alan (field) kavramlarının tartışması üzerinde odaklanmıştır. Bu kuram ile ilgili olarak praksis (praxis) ve güç/iktidar (power) ... -
Platon ve Farabi’de İdeal Devlet
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Bu çalışma Platon ve Farabi’nin toplum ve siyaset felsefesiyle ilgili düşüncelerini gözler önüne sermeyi ve bu bakımdan birbiriyle karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Kanımca Platon ve Farabi bir anlamda toplum, devlet ve ... -
Sekizinci Sınıf Türkçe Programındaki Dilbilgisi Hedeflerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Bu çalışma; ilköğretim 8. sınıf öğretmenlerinin Türkçe programında yer alan hedeflere ne derecede önem verdiklerine ve öğrencilerin bu hedefleri ne düzeyde kazanabildiklerine yönelik görüşlerini ortaya koymak amacıyla ... -
Uşak’ta Yağış Miktarında Meydana Gelen Değişimler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Yağış değerlerindeki değişimlerin incelendiği Uşak, Ege Bölgesi’nin İç Batı Anadolu bölümünde, Murat Dağı’nın güneybatısında bir plato üzerinde yer alır. Ege Denizi’ne göre nispeten iç kısımda kalmış olması nedeniyle ... -
Üniversite Öğrencilerinin Güç Mesafesi ve Belirsizlikten Kaçınma Algıları Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Kültürler arasında var olduğu ileri sürülen farklılaşmanın boyutlarından olan güç mesafesi ve belirsizlikten kaçınma özelliklerinin üniversite öğrencileri tarafından nasıl algılandığının belirlenmesi bu araştırmanın ... -
Web Tabanlı İşbirliğine Dayalı Öğrenim: Öğrenme İçin Sosyal Etkileşim
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Bu makale web tabanlı (ve bilgisayar destekli) işbirliğine dayalı öğrenme üzerine bir incelemedir. Eğitim kuramları işbirliğine dayalı öğrenmenin neden önemli olduğuna dair bilgiyi bize sağlamıştır. Birçok araştırmacı ... -
Yanlış Okuma Tutum ve Davranışları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2004)Temel okuma becerisinin kavranması ve bu becerilerin günlük yaşama geçirilmesi son derece önemlidir. Bu bakımdan okuma becerisinin 4–15 yaş arasında kazandırılması zorunluluğu ileriki yaşlarda karşılaşılacak güçlüklerin ...