dc.contributor.advisor | Yörük,Sinan | |
dc.contributor.author | Gündüz, Cemil | |
dc.date.accessioned | 2019-05-27T06:16:44Z | |
dc.date.available | 2019-05-27T06:16:44Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6162 | |
dc.description | Undoubtedly one of today's most commonly used Internet tools are social networking sites. Educational usage of social network is always controversial from the beginning. This usage is limited by reasons like; distracting features like games and applications, too many stimulants causing to leave educational content, misunderstandings in the student and teacher relationship. Because of these reasons, today’s online learning needs new environments that decreases these limitations and has the learning management systems’ educational capabilities. To achieve this, educational social networking sites are seen as the most convenient environments.
The purpose of this study is to develop an educational social networking site for use in classroom management and then test it on a group of students to determine educational and general usability. In this research, an educational social networking site has been developed and published on www.mavikurdele.net for educators, students and parents. The educational social networking site which was developed in this study, has learning management systems’ educational features like assignments, quizzes and file sharing as well as the social networking sites’ characteristics. At the end of the developing process, the educational social networking site has been tested on 51 students from a high school in Uşak province of Turkey for six weeks. One shot case study method has been used and the data collected by scale of social networks’ educational use, educational social network student usability opinion survey and log records of the site. Descriptive statistics are used in data analysis.
As a result, students who used educational social network expressed that the educational features of social networking sites is useful for communication, collaboration, sharing of educational materials, and has appealing design for that age group. | en_US |
dc.description.abstract | Günümüzün en sık kullanılan internet araçlarından birisi şüphesiz sosyal ağ siteleridir. Sosyal ağlar ilk ortaya çıktıklarından bu yana eğitsel bağlamda kullanımları tartışılır olmuştur. Özellikle oyunlar, uygulamalar gibi dikkat dağıtıcı özelliklerinin olması, gelen çok sayıda uyarıcı nedeni ile eğitsel içerikten öğrencilerin çok çabuk kopabilmeleri, öğrenci - öğretmen ilişkisinde farklı yanlış anlaşılmalara neden olabilmesi gibi nedenler sosyal ağ sitelerinin eğitimde kullanımını kısıtlandırmaktadır. Bu nedenlerden ötürü günümüz çevrimiçi eğitiminde, sosyal ağların bu sınırlılıklarının aza indirildiği ve bunun yanı sıra da öğrenme yönetim sistemlerinde yer alan eğitsel özellikleri de bünyesinde barındıracak ortamlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyacın giderilmesinde şu an en uygun ortamlar eğitsel sosyal ağ siteleri olarak görülmektedir.
Bu çalışmanın amacı sınıf yönetiminde kullanılmak üzere bir sosyal ağ sitesi geliştirilmesi ve ardından bir grup öğrenci tarafından kullanılması sağlanarak eğitsel kullanımının ve kullanışlılığının test edilmesidir. Çalışma kapsamında www.mavikurdele.net adresinden erişilebilen, öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik bir eğitsel sosyal ağ sitesi geliştirilmiştir. Geliştirilen sosyal ağ öğrenme yönetim sistemlerinde yer alan ödevler, sınavlar, dosya paylaşımı özelliklerinin yanı sıra sosyal ağların karakteristik özelliklerini de bünyesinde taşımaktadır. Geliştirme sürecinin sonunda eğitsel sosyal ağ 2013-2014 eğitim öğretim yılı 2. Döneminde Uşak ilinde bir ortaöğretim kurumundaki 51 öğrenci ile deneysel desenlerden tek grup son test modelinde 6 hafta süre ile test edilmiştir. Çalışma sonrasında veriler sosyal ağların eğitsel kullanım ölçeği, sosyal ağ kullanışlılık anketi ve eğitsel sosyal ağ log verileri aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin incelenmesinde betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır.
Çalışma sonucunda geliştirilen eğitsel sosyal ağ sitesini kullanan öğrenciler eğitsel sosyal ağın iletişim, işbirliği ve kaynak ve materyal paylaşımı konusunda kullanılabileceğini, kullanımının kolay olduğunu ve tasarım olarak kendi yaş gruplarına uygun olduğu görüşünü belirtmişlerdir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Ağ Siteleri, Sosyal Ağlar, Sınıf Yönetimi, Eğitsel Sosyal Ağlar, Web 2.0 | en_US |
dc.title | Sınıf Yönetimi İçin Bir Sosyal Ağ Uygulaması Geliştirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Developıng an Educatıonal Socıal Networkıng Sıte for Classroom Management | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 70 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |