Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇelik, Levent
dc.contributor.authorBalıkçı, Hasan Celal
dc.date.accessioned2019-05-28T12:37:56Z
dc.date.available2019-05-28T12:37:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6252
dc.descriptionThe purpose of this research is to examine students' opinion and academic success of the Flipped Classroom model introduced to 1st grade students in the Web Editing Class at the Department of Computer Programming at a Vocational School. The research was carried out at the Siverek Vocational School of Harran University during the Spring Semester. 34 first grade students from the Department of Computer Programming, 17 in experiment group and 17 in control group were involved in the study. This research is based on true experimental model with pre-test post-test, experiment-control groups. Independent variable of the research is the introduction of Flipped Classroom Model. Dependent variable is the academic success level of the students. The research groups have been formed in a neutral way. In experiment group, lectures were given with Flipped Classroom model while traditional lecturing methods were used in control group. Hypothesis of the research was tested with an Independent-Samples “t-test”. The results were analyzed with SPSS 18.0 program. According to results of the research, the difference between academic success of the lectures with Flipped Classroom model in the experiment group and academic success of the lectures in the control group are found to be statistically meaningful. It has been determined that lectures given with Flipped Classroom model contributed positively to academic success and to the students' opinion in the experiment group.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, meslek yüksekokulları bilgisayar programcılığı bölümü birinci sınıf müfredatındaki Web Editörü dersinde kullanılan “Flipped Classroom” modeline ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi ve akademik başarının incelenmesidir. Araştırma 2013-2014 akademik yılı bahar döneminde Harran Üniversitesi Siverek Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı 1. Sınıfında öğrenim gören, 17’si deney gurubu, 17’si kontrol gurubu olmak üzere iki gruptaki toplam 34 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma ön-test son-test deney-kontrol gruplu gerçek deneme modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın bağımsız değişkeni; Flipped Classroom modelinin uygulanışıdır. Bağımlı değişken ise öğrencilerin akademik başarılarıdır. Araştırma grupları yansız bir şekilde oluşturulmuştur. Deney grubu ile Flipped Classroom modeline uygun olarak, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle ders işlenmiştir. Araştırma hipotezi test edilirken bağımsız örneklem “t-testi” kullanılmış ve SPSS 18.0 paket programı yardımıyla sonuçlar analiz edilmiştir. Elde edilen analiz sonuçlarına göre deney grubunda uygulanan Flipped Classroom modeli ile kontrol grubunda uygulanan derslerin akademik başarı notları arasındaki fark istatistiki açıdan anlamlı bulunmuştur. Flipped Classroom modeli ile işlenen dersin deney grubunda akademik başarı ve öğrencilerin derse karşı görüşlerinde olumlu etkisi olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFlipped Classroom, Eduongo, İşbirlikli Öğrenme, Aktif Öğrenme.en_US
dc.titleFlıpped Classroom” Modeliyle Hazırlanan Derse İlişkin Öğrenci Görüşlerinin ve Ders Başarılarının Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the Success of the Lectures Prepared with “Flipped Classroom” Model and Students' Opinionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage59en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster