Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaraçlı, Sinan
dc.contributor.authorErdoğmuş, Atılgan
dc.date.accessioned2019-05-28T12:40:55Z
dc.date.available2019-05-28T12:40:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6277
dc.descriptionNotion of information as the meaning of processing the raw data has been an important for the people until the past. Related with the developing technology and the changed requirements of the people, the increase of the amount of the information is resulted as keeping it in digital systems and transferring and sharing via these systems. This result caused to increase the variety of threats to capture the information by malevolent people heartsomely. Because these threats target the defenseless and unconscious people, increasing the information security achievements and awareness of the society is the most important precaution for the threats. In this study, its analyzed whether the achievements and awareness differ for the demographic features and relations between these achievements and awareness are modeled via Structural equation modeling by determining the university students' achievements and awareness towards information security. As the result of analyzing the data, obtained from the students via a questionnaire at Afyon Kocatepe University, the information security awareness of the students is formed in five subdimensions as; internet security, social media usage, internet browser and network security, password generation and social media traps while the general security knowledge is formed in two subdimensions as threats and precautions. Its determined that the general security knowledge of the students differs for their gender, age and internet using experiences while information security awareness differs for their age, department, class and whether they think that the internet is safe or not. On the other hand, the results of the models indicate that the most effective sub dimension on "internet security awareness" is "internet security".en_US
dc.description.abstractHam verinin işlenip yorumlanması sonucunda ortaya çıkan meta, şeklinde tanımlanan bilgi, insanlık tarihi boyunca önemli bir yere sahip olmuştur. Gelişen teknoloji ve insanların değişen ihtiyaçları sonucu bilginin miktarında meydana gelen artış, onun dijital sistemlerde depolanarak, bu sistemler aracılığıyla iletilmesi ve paylaşılması sonucunu doğurmuştur. Bu sonuç, kötü niyetli kişilerin iştahını kabartarak, bilgiyi ele geçirmeye yönelik tehdit çeşitliliğinin artmasına neden olmuştur. Bu tehditler, genellikle savunmasız ve bilinçsiz kullanıcıları hedef aldığından, toplumun bilgi güvenliği kazanımları ve farkındalıklarının artırılması, tehditlere karşı alınacak önlemlerin başında gelmektedir. Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin, bilgi güvenliğine yönelik kazanımları ve farkındalıkları belirlenerek, demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmış, genel güvenlik bilgileri ile farkındalıkları arasındaki ilişkiler, yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmiştir. Afyon Kocatepe Üniversitesi öğrencilerine uygulanan bir anket aracılığı ile derlenen verilerin analiz edilmesi sonucunda, öğrencilerin bilgi güvenliği farkındalıkları; internet güvenliği, sosyal medya kullanımı, internet tarayıcısı ile ağ güvenliği, şifre oluşturma ve sosyal medya tuzakları olmak üzere beş alt boyutta ortaya çıkarken, genel güvenlik bilgileri ise; tehditler ve önlemler olmak üzere iki alt boyutta ortaya çıkmıştır. Bilgi güvenliği kazanımlarının cinsiyet, yaş ve internet kullanım yıllarına göre, bilgi güvenliği farkındalıklarının ise yaş, bölüm, sınıf ve internet ortamını güvenli bulup bulmamalarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Diğer taraftan, kurulan modelden elde edilen sonuçlar bilgi güvenliği farkındalığı üzerinde en fazla etkiye sahip olan alt boyutun “İnternet Güvenliği” olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi güvenliği, Bilgi güvenliği farkındalığı, Yapısal eşitlik modellemesi.en_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Bilgi Güvenliği Kazanımlarının, Farkındalıkları Üzerindeki Etkilerinin Analizi: Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneğien_US
dc.title.alternativeAnalyzıng the Effects of Informatıon Securıty Achıevements of Unıversıty Students on Awareness: Afyon Kocatepe Unıversıty Sampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster