Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇelik, Levent
dc.contributor.authorBalta, Yasem
dc.date.accessioned2019-05-28T12:40:59Z
dc.date.available2019-05-28T12:40:59Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6279
dc.descriptionThe aim of this study is to determine the views of university first year students on computer self-efficacy perceptions; to inspect the effects of computer self-efficacy depending on different variables and the relationship between course performances and these perceptions. This study has been conducted in 2008-2009 education year with the participation of 269 first year students at Afyon Kocatepe University Faculty of Engineering and Faculty of Science and Letters. In the first part of this thesis, Computer Self-Efficacy Perception Scale developed by Aşkar and Umay (2001) have been used for determining computer self-efficacy perceptions and Computer Literacy Scale prepared by Assist.Prof.Dr. Levent ÇELİK have been used for determining computer literacy levels of students. In the second part, these scales have been applied on the students who have taken Computer I course defined by the Council of Higher Education in the spring semester of 2008-2009 education year. While the results of the research have shown no meaningful difference between the self-efficacy perceptions and "age", meaningful differences have been found between computer self-efficacy perceptions of the students in relation to "sex, department, high school type, paternal education level, hometown, computer acquaintance periods, computer learning styles and computer literacy levels”.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversite eğitimine yeni başlayan öğrencilerin bilgisayar öz- yeterlik algılarına ilişkin görüşlerini belirlemek; çeşitli değişkenlere göre bilgisayar öz- yeterlik algılarının etkileri ve bu algılarıyla bilgisayar ders performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışma 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi’ni kazanan 269 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Tez çalışmasının birinci bölümünde, öğrencilerin bilgisayar öz- yeterlik algılarını belirlemek için Aşkar ve Umay (2001) tarafından geliştirilen Bilgisayara İlişkin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği, bilgisayar okuryazarlık seviyelerini belirlemek için de Yrd.Doç.Dr. Levent ÇELİK tarafından hazırlanan Bilgisayar Okur Yazarlık Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise öğrenciler 2008-2009 bahar döneminde Yükseköğretim Kurumu’nun tanımladığı Bilgisayar I dersi eğitimi almışlar ve bu eğitim sonunda Bilgisayar Okuryazarlık Ölçeği’ndeki sorulara paralel Bilgisayar Ders Performans Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algılarında “yaşa” bağlı anlamlı farklılıklar bulunmazken, öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algıları “cinsiyete, kazandığı bölüme, mezun olduğu lise türüne, anne ve baba eğitim durumuna, yaşadığı yere, bilgisayar kullanma süresine, bilgisayarı öğrenme şekline ve bilgisayar okuryazarlık seviyelerine” bağlı anlamlı farklılıklar göstermiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖz-yeterlik algısı, bilgisayar öz-yeterlik algısı, bilgisayar okuryazarlığı, performans göstergelerien_US
dc.titleAfyon Kocatepe Üniversitesi’ne Yeni Başlayan Öğrencilerin Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları ve Bilgisayar Ders Performansları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativethe Relationship Between Computer Self-Efficacy Perceptions and Computer Course Performances of First Year Students at Afyon Kocatepe Universityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster