dc.contributor.advisor | Çelik, Levent | |
dc.contributor.author | Balta, Yasem | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T12:40:59Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T12:40:59Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6279 | |
dc.description | The aim of this study is to determine the views of university first year students on
computer self-efficacy perceptions; to inspect the effects of computer self-efficacy
depending on different variables and the relationship between course performances and
these perceptions.
This study has been conducted in 2008-2009 education year with the participation of
269 first year students at Afyon Kocatepe University Faculty of Engineering and
Faculty of Science and Letters. In the first part of this thesis, Computer Self-Efficacy
Perception Scale developed by Aşkar and Umay (2001) have been used for determining
computer self-efficacy perceptions and Computer Literacy Scale prepared by
Assist.Prof.Dr. Levent ÇELİK have been used for determining computer literacy levels
of students. In the second part, these scales have been applied on the students who have
taken Computer I course defined by the Council of Higher Education in the spring
semester of 2008-2009 education year. While the results of the research have shown no
meaningful difference between the self-efficacy perceptions and "age", meaningful
differences have been found between computer self-efficacy perceptions of the students
in relation to "sex, department, high school type, paternal education level, hometown,
computer acquaintance periods, computer learning styles and computer literacy levels”. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, üniversite eğitimine yeni başlayan öğrencilerin bilgisayar öz-
yeterlik algılarına ilişkin görüşlerini belirlemek; çeşitli değişkenlere göre bilgisayar öz-
yeterlik algılarının etkileri ve bu algılarıyla bilgisayar ders performansları arasındaki
ilişkiyi incelemektir.
Bu çalışma 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi’ni kazanan 269 öğrencinin katılımı ile
gerçekleştirilmiştir. Tez çalışmasının birinci bölümünde, öğrencilerin bilgisayar öz-
yeterlik algılarını belirlemek için Aşkar ve Umay (2001) tarafından geliştirilen
Bilgisayara İlişkin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği, bilgisayar okuryazarlık seviyelerini
belirlemek için de Yrd.Doç.Dr. Levent ÇELİK tarafından hazırlanan Bilgisayar Okur
Yazarlık Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise öğrenciler 2008-2009
bahar döneminde Yükseköğretim Kurumu’nun tanımladığı Bilgisayar I dersi eğitimi
almışlar ve bu eğitim sonunda Bilgisayar Okuryazarlık Ölçeği’ndeki sorulara paralel
Bilgisayar Ders Performans Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin
bilgisayar öz-yeterlik algılarında “yaşa” bağlı anlamlı farklılıklar bulunmazken,
öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algıları “cinsiyete, kazandığı bölüme, mezun olduğu
lise türüne, anne ve baba eğitim durumuna, yaşadığı yere, bilgisayar kullanma süresine,
bilgisayarı öğrenme şekline ve bilgisayar okuryazarlık seviyelerine” bağlı anlamlı
farklılıklar göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öz-yeterlik algısı, bilgisayar öz-yeterlik algısı, bilgisayar okuryazarlığı, performans göstergeleri | en_US |
dc.title | Afyon Kocatepe Üniversitesi’ne Yeni Başlayan Öğrencilerin Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları ve Bilgisayar Ders Performansları Arasındaki İlişki | en_US |
dc.title.alternative | the Relationship Between Computer Self-Efficacy Perceptions and Computer Course Performances of First Year Students at Afyon Kocatepe University | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 96 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |