İLKÖĞRETİM 6-7 VE 8. SINIFLARDA MATEMATİK DERSİNİN İSTATİSTİK VE OLASILIK KONUSUNUN ÖĞRENİMİNDE YAŞANAN PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Özet
İstatistik ve olasılık, birçok mesleki alanda karşılaşılan uygulamalarda ve günlük
yaşantımızda aldığımız pek çok kararda önemli bir role sahiptir. Ancak buna rağmen,
istatistik ve olasılık konularının anlaşılması çoğu öğrenci için kolay değildir. Öğrencilerin
büyük kısmı istatistik ve olasılık kavramlarını anlamakta, olasılık bilgileri arasındaki ilişkileri
kurmakta zorluklar yaşamaktadır. Özellikle de, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim
gören öğrencilerin istatistik ve olasılık kavramlarının öğrenilmesinde ne tür sorunlar
yaşadıklarını ve bu sorunların nelerden kaynaklandığının açıklığa kavuşturulması
gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan
öğrencilerin, istatistik ve olasılık kavramlarını öğrenmede ve uygulamada yaşadıkları
zorlukları belirlemek ve bu zorluklara çözüm önerileri ortaya koymaya çalışmaktır.
Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde; literatür çalışması sonucunda bu konu
hakkında daha önce yapılan çalışmalar, eğitim, öğretme, öğrenme ve öğretim konuları
hakkında bilgilendirilme yapıldı. İkinci bölümde; milli eğitimin genel amaçları, eğitim
sisteminde karşılaşılan sorunlar, matematik eğitiminin genel amaçları, matematik eğitiminde
karşılaşılan sorunlar, istatistik ve olasılık konusunun her bir sınıf düzeyindeki alt öğrenme
alanları ve kazanımları, istatistik ve olasılık konularının eğitiminde karşılaşılan sorunlar incelenmiştir. Üçüncü bölümde; matematik dersi müfredatında yer alan istatistik ve olasılık
kavramlarının tanımı, istatistik ve olasılık konularının önemi, ilköğretimde istatistik ve
olasılık konularının öğrenilememe nedenleri üzerinde duruldu. Dördüncü bölümde; araştırma
konusuna ilişkin problemler, hipotezler, evren, örneklem ve veri toplama araçları hakkında
bilgiler verildi. Beşinci bölümde ise, araştırmanın belirlenen problemlerine ilişkin istatistiksel
analizler yapılarak elde edilen bulgulara ve bulunan bulgulara ait yorumlara yer verildi.
Çalışmanın altıncı ve son bölümünde ise, elde edilen sonuçlara ve önerilere yer verildi.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/6366Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [879]