Güncel Gönderiler: Rektörlüğe Bağlı Birimler
Toplam kayıt 4745, listelenen: 1141-1160
-
TRT İzmir Radyosu’ndan bir nefes: Kemal Kırmızı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 26.07.2023)Mey, hüzünlü ve yanık sesi, benzersiz rengi ve tınısıyla zengin bir geleneğin modern ve geleneksel yaşamını yansıtan, amatör ve usta sanatkârlar tarafından seslendirilen kadim bir çalgıdır. Bu sanatkârlardan halk müziği ... -
Amy Beach “Children’s Album Op. 36” piyano albümünün incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 26.07.2023)Bu araştırmada, önemli kadın bestecilerden Amy Beach’in hayatı, müzik eğitimciliği yönü ve çocuk ve gençler için yazdığı beş piyano eserinden oluşan albümü Children’s Album Op. 36 incelenmiştir. Araştırmanın amacı Children’s ... -
Ulusal tez merkezindeki tanbur ve tanburilere ilişkin lisansüstü tezlerin bibliyografik analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 26.07.2023)Tanbur, geleneksel Türk sanat müziği dizgesi ile örtüşen perdeleri dolayısıyla, gelenek mensupları tarafından “Türk müziğinin piyanosu” olarak nitelenmektedir. Bu özelliği tanburu icra ve eğitimde önem atfedilen bir çalgı ... -
Kadıasker Mustafa İzzet Efendi’nin musikişinaslığı ve meşhur yazılı ney’i
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 26.07.2023)1801 yılında Osmanlı’nın Kuzeydoğu şehirlerinden Kastamonu’ya bağlı Tosya’da doğan Mustafa İzzet Efendi’yi annesi12-13 yaşlarında yüksek eğitim için İstanbul’a (İsmail-i Rumi hazretlerinin soyundan gelen) akrabalarının ... -
Besteci ve flüt sanatçısı İsmail Ayvazoğlu’nun hayatı ve eserleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 26.07.2023)Bu çalışma, Türk müzik kültürünün en önemli temsilcilerinden biri olan besteci ve flüt sanatçısı İsmail Ayvazoğlu’nun, askeri bando ve orkestralardaki görevleri, meslek disiplini ve çağdaş bakış açısıyla sentezlenmiş müzik ... -
Necil Kazım Akses’in 50. Yıl Marşı’nın prozodi bağlamında incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Sözlü müziklerin bestelenebilmesi, bestecilik alanında yeterli bilgi sahibi olmanın yanı sıra yazıldığı dilin kurallarını ve müziğini iyi bilmeyi gerektirir. Bir metin içinde geçen hecelerin, sözcüklerin, tümcelerin, müzik ... -
Müzik öğretmenliği programında Türk müziğinin viyolonsel ile seslendirmesinin değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Bu çalışmada, Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Batı müziği metotları ile eğitim alan viyolonsel öğrencilerinin, Türk müziği seslendirmesine yönelik durumlarını varsa karşılaştıkları zorlukları tespit etmek ve bunlara çözüm ... -
Kayseri’de def çalan kadınlar ve müzikal kimlikleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Def çalma geleneği, Türk kültüründe çoğunlukla kadınların düğünlerde, kına gecelerinde, gelin hamamlarında ve daha birçok düğün pratiğinde kullandıkları bir eğlence aracı özelliği taşımaktadır. Kültürel miras olarak ... -
Necil Kâzım Akses’in tertip ettiği 11’inci Tümen Marşı üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Necil Kâzım Akses çağdaş Türkiye Cumhuriyeti vizyonunun yetiştirdiği, Türk müzik kültürü ve eğitimine büyük katkıları bulunan önemli bestecilerden biridir. Necil Kâzım Akses hayatı boyunca senfoni, opera, sonat, konçerto, ... -
Merâgî’nin Câmiu’l-Elhân’ında Fârâbî ve Merâgî’nin bazı algılarını değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Muallim-i Sânî Ebu Nasr-i Fârâbî ve Abdülkâdir-i Merâgî, hiç kuşkusuz mûsikî ilminin ve sanatının büyük simalarındandır. Her iki şahsiyetin ortak özelliklerinden birisi sadece erbâb-ı amel ya da eshab-ı nazar olmaması yani ... -
M. Reşat Aysu’nun Hicaz Sazsemaî’sinin keman icrâsı çerçevesinde incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Geçtiğimiz asır, Türk müziği geleneğinde çalgı icrâ özelliği olan “refakat” ediminin yanı sıra, çalgıda ustalık içeren solistik performansların görülmeye başladığı bir dönem olmuştur. Bu etkinin bir yansıması, gelenek ... -
Geleneksel Türk müziğinin çokseslendirilmesine yönelik besteci görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)“Geleneksel Türk Müziğinin Çokseslendirilmesi” konusu geçmişten beri önemini korumaya devam etmektedir. Günümüzde kimi besteciler çoksesliliğin geleneksel yapıya zarar verdiği düşüncesini savunurken kimi besteciler ise ... -
Keman eğitiminde sağ el teknikleri ile ilgili bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Keman ve yay gelişimini tamamladığı andan itibaren, çalma teknikleri çeşitlenmiş ve karmaşıklaşmıştır. Yayın daha konforlu hale gelmesi neticesinde, sağ el teknikleri çoğalmıştır. Teknik çalışmalar daha iyi performans ... -
Müzik eserlerinde tempo terimi ve metronom değerlerinin önemi ve belirtilmemesinin oluşturduğu sorunlar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Bu araştırmada, müzik eserlerinde aksedilmesi istenen hisleri ve eserlerin yapısını oluşturan tempo unsurları ele alınmıştır. Bu bahsi geçen konu, müzikte ölçü sayıları, ritim, usûl, tempo terimi ve metronom değerleri ... -
Çaykovski Kuğu Gölü Balesi keman sololarının sağ ve sol el tekniği bakımdan incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)19. ve 20. Yüzyıl Rus Bestecilerinin müzikleri, Romantik Dönem klasik müziğin önemli bir kilometre taşı olarak görülmektedir. Bu dönemde Rus besteciler gerek senfonik gerekse bale müziklerinde klasikleşen hikâye ve mitleri ... -
Bottesini “Fantasia Sulla La Sonnambula Di Bellini” eser incelemesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Uzun yıllar kontrbasın solo çalgı olamayacağı önyargısına rağmen Bottesini’nin başarısı, olağanüstü yeteneği ile aslında çekicilik amaçlı olmayan bu çalgının doğasında bulunan güçlüklerin üstesinden gelmesi ve kontrbas ile ... -
Tarihsel süreç içerisinde hicâzaşîrân makâmı: Dede Mehmed Zekâî Efendi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Türk Müziği’ni oluşturan temel ögelerin başında gösterilen makâm kavramı, tarihsel süreç içerisinde Anadolu topraklarında savaştan tedaviye, astronomiden edebiyata, eğitimden terapiye kadar hayatın içerisinde yer alan pek ... -
Muammer Sun’un eşliksiz karma koro eserleri üzerine bir inceleme: Koro için beş türkü örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Bu araştırmada, üçüncü kuşak Türk bestecilerimizin en önemli isimlerinden Muammer Sun’un koro müziğine yaklaşımı ele alınmış, eşliksiz koro için bestelediği “Koro İçin Beş Türkü” (1963-1964) albümündeki eserlerin incelemesi ... -
Bir kültür mirasının restorasyon sonrası akustik özellikleri: Aayos vukolos
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 20.11.2022)İzmir’de yüz elli beş yaşında tarihi bir miras, bir kilise, müze, prova sahnesi, yenileme sonrası kültürsanat etkinliklerine ev sahipliği yapan bir mekân Ayos Vukolos. Yapı aslında bir kilise olsa da zaman içinde farklı ... -
Yeni dönem stüdyo kontrol odalarının akustik performansları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 20.11.2022)Müzik üretiminde son 30 yılda belirgin bir değişimi tetikleyen ve demokratikleşmeyi de getirdiği öne sürülen dijitalleşme sayesinde yüksek kalitede ses kayıt ve işleme donanımları daha düşük maliyetlerle üretilmiş ve ses ...