İşletmelerde örtük bilginin dışsallaştırılması sürecinde insan kaynakları yönetiminin rolü: Termal oteller örneği
Özet
Rekabet gücü yüksek işletmelerin özgün süreçlere sahip olma ve yenilikçi süreçler ile
yeni koşullara hızlı adapte olabilme yeteneği ile özdeşleştirildiği günümüz piyasa
koşulları bilgiyi işletmeler için vazgeçilmez kılmaktadır. Özellikle işletme içi süreçlerin
iyileştirilmesi bağlamında elde edilecek uzmanlık bilgileri ve bilişsel bilgiler işletmeler
için piyasada rekabetin belirleyicisi olabilmektedirler. Örtük bilgiler olarak ifade edilen
bu tür bilgilerin etkin kullanımı ile temel yetenek geliştirilmesi, hizmet kalitesinin
yükseltilmesi ve pazar konumlandırma faaliyetlerinde başarı sağlanabilmektedir.
Dolayısıyla otel işletmelerinde de örtük bilginin etkin bir şekilde elde edilerek kullanımı;
diğer bir ifade ile dışsallaştırılması oldukça önemlidir. Buradan hareketle araştırmanın
temel amacı termal otel işletmelerinde işgörenlerin sahip olduğu örtük bilgilerin elde
edilmesi/dışsallaştırılması faaliyetlerinin incelenmesi ve bu süreçte İnsan Kaynakları
Yönetimi’nin (İKY) rolünün belirlenmesidir. Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren
termal otel işletmelerinin İKY yöneticileri ve üst düzey yöneticiler ile gerçekleştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme ile elde edilen verilen incelenmesi sonucunda personele
inisiyatif tanıma, koçluk ve mentorluk, örnek olay yöntemi ile personelin iş sürecinin
yakından izlenmesi ve raporlanması, iş görenlerle birebir görüşme yoluyla İKY’nin örtük
bilginin dışsallaştırılması sürecine katkı sağladığı belirlenmiştir.
Kaynak
17. Ulusal Turizm KongresiBağlantı
https://hdl.handle.net/11630/7102Koleksiyonlar
- Bildiri Metinleri [24]