Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGazel Ahmet Ali
dc.contributor.authorAlakaş Yasemin
dc.date.accessioned2019-11-15T08:30:47Z
dc.date.available2019-11-15T08:30:47Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7169
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 2018’ de değişen Sosyal Bilgiler öğretim programıyla birlikte kullanılmaya başlanan 5. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabın öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Çalışmada Afyonkarahisar merkezinde ve merkeze bağlı köy ve mahallelerde görev yapan 120 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile anket çalışması, 12 öğretmen ile de mülakat yapılmıştır. Böylelikle araştırmada nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma yöntemden yararlanılmıştır. Öğretmen görüşlerinin alınması ile elde edilen bilgilere göre; 2018’de kullanılmaya başlanan 5. Sınıf ders kitabının bir önceki yıl kullanılan ders kitabına nazaran gelişme gösterdiği görülmüştür. Ancak, görseller, yaş seviyesine uygunluk, örneklerin yaşamla bağlantısı, çağdaş öğretim yöntemlerine daha fazla yer verilmesi, etkinliklerin gelişim özelliklerine uygun olması gibi geliştirilmesi gereken taraflarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the 5th grade social studies textbook, which has been used in 2018 with the changing social studies curriculum, according to teachers opnions. In the study a survey was contucted with 120 social studies teachers and 12 teachers were interviwed into center of were interviwed in the center of Afyonkarahisar and the villages and neighborhoods. Thus, the mixed methods are used in the research has beeb utilized. According to the information obtained from the teachers opinions. It was seen that the 5th lesson textbook, which was used in 2018, showed in the last year, however, it is conduded that there are aspects that need to be developed such as visuals, conformity to age level, connection of samples with life, giving more place to contemporary taching methods etc.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectders kitabıen_US
dc.subjectöğretmen görüşlerien_US
dc.titleSosyal bilgiler 5. sınıf ders kitaplarının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi: Afyonkarahisar örneğien_US
dc.title.alternativeThe evaluatıon of the 5th grade textbook ın terms of teachers: sample of Afyonkarahisaren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAlakaş, Yasemin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster