Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇetinkaya Bayram
dc.contributor.authorYemenici Halil
dc.date.accessioned2019-11-25T10:28:02Z
dc.date.available2019-11-25T10:28:02Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7272
dc.description.abstractYazma, Türkçe dersinin öğrenme alanlarından birisidir. Bir anlatma becerisi olan yazma, öğrencilerin kazanmakta en çok zorlandığı ve buna bağlı olarak en çok kaygı yaşadığı beceridir. Türkçe Eğitiminin yazma alanı ile ilgili olarak yapılan bu araştırmanın amacı, Afyonkarahisar il merkezinde bulunan ortaokullarda öğrenim görmekte olan 7. sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarını ve nedenlerini belirleyip incelemektir. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel ve nicel araştırma desenlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem (mixed method) kullanılmıştır. Araştırma, Afyonkarahisar il merkezinde bulunan Abdurrahim Mısri Ortaokulu, Osmangazi Ortaokulu ve Şemseddin Karahisari Ortaokulunda öğrenim görmekte olan 7. sınıf öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel veriler “Yazma Kaygısı Ölçeği” ile nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programından, nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden faydalanılmıştır.en_US
dc.description.abstractWriting is one of the learning areas of Turkish course. Writing, as a narrative skill, is the skill that the students have the most difficulty in acquiring, so they are most concerned about it. The aim of this research which is about the writing area of Turkish Education is to determine and examine the writing anxiety and it's causes of 7th grade students in the middle school in Afyonkarahisar. For this purpose, a mixed method which is a combination of qualitative and quantitative research design has been used in collecting, analyzing, and interpreting the data. The research has been carried out with the participation of 7th grade students who were studying at Abdurrahim Mısri Secondary School, Osmangazi Secondary School and Şemseddin Karahisari Secondary School in Afyonkarahisar city center. In the study, quantitative data has been collected by Writing Anxiety Scale ”, and qualitative data have been collected by half structured interview form. While analyzing quantitative data, SPSS package program has been used, and content analysis has been used in the analysis of qualitative data.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYazma,en_US
dc.subjectkaygı,en_US
dc.subjectortaokul,en_US
dc.titleOrtaokul 7. sınıf öğrencilerinin yazma kaygıları üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on the wrıtıng anxıety of secondary school 7th grade studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYemenici, Halil


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster