Başlık için 2019 listeleme
Toplam kayıt 61, listelenen: 48-61
-
School administrators’ opinions on professional values and professional skills required to be gained to classroom teachers inservice training process
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)The purpose of this study is to examine the professional values and skills to be gained to classroom teachers in in-service training process. The research was designed in the qualitative case study model. The study group ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerinin matematik odaklı epistemolojik inançlar bağlamında açıklanması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Araştırmada sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerileri matematik odaklı epistemolojik inançlar bağlamında ele alınmıştır. Çalışmaya İzmir şehir merkezindeki bir devlet okulunun sekizinci sınıf düzeyinde ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri problemi kurma becerileri ile geometri öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin farklı problem kurma durumlarında geometri problemi kurma becerileri ile geometriye yönelik öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanında ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algılarının bilim karikatürleri aracılığıyla incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Sekizinci sınıf öğrencilerinin enerji sorunları ve yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algılarını bilim karikatürleri aracılığıyla ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada nitel araştırma yönteminden olgu bilim ... -
Sözlü tarihin eğitim uygulamalarına entegrasyonunda bir başarı öyküsü: the foxfire projesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Tarih biliminin veri toplama araçlarından biri olan sözlü tarih, eğitim uygulamalarında bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak kullanılmaktadır. Sözlü tarih çalışmaları, eğitim alanında genelde bir proje kapsamında ... -
Statistical self-efficacy beliefs among pre-service mathematics teachers: the case of Palestine
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)One of the most concrete reflections of mathematics in real life is statistic domain and it is frequently mentioned in the related literature that students have difficulty in statistics concepts. The development of ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile ilgili görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışma sınıf öğretmeni adaylarının sürdürülebilir kalkınma için eğitim hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın amacına uygun olarak, amaçlı örnekleme tekniklerinden uygun örnekleme tercih ... -
Sınıf öğretmenlerinin bilimsel araştırmaların sahip olması gereken özelliklere ve öğretmenin rolüne yönelik görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Öğrencilerle ilgili olarak eğitimin her kademesinde yürütülecek araştırmada öğretmenin rolü büyüktür. Bu nedenle bilimsel araştırmalarda bir veri kaynağı olarak öğretmenlerin bilimsel araştırmalara ilişkin görüşlerinin ... -
Turkish adaptation of parental reactions to children’s positive emotions scale: a validity and reliability study
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 03.10.2019)The aim of the study, which investigates psychometric characteristics of parental reactions to children’s positive emotions scale (PRCPS) for Turkish parents. The study included 295 mothers and 295 fathers who have ... -
Türkiye ölçme araçları dizininde yer alan açımlayıcı faktör analizi çalışmalarının paralel analiz sonuçları ile karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2019)Bu araştırmanın amacı, Türkiye Ölçme Araçları Dizininde (TOAD) yer alan ölçek geliştirme veya uyarlama çalışmalarında açımlayıcı faktör analizi (AFA) ile belirlenmiş olan faktör sayılarının paralel analiz sonuçlarına ... -
Türkiye ve Avustralya öğretmen yetiştirme sistemleri ve akreditasyon modellerinin karşılaştırmalı incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu çalışmanın amacı; Türkiye ve Avustralya öğretmen yetiştirme sistemleri ve akreditasyon modellerini karşılaştırarak, Türkiye’deki öğretmen eğitimi akreditasyonu çalışmalarına katkıda bulunmaktır. Betimsel doküman tarama ... -
Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu araştırmada, uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcılarını Afyon ... -
Üniversite öğrencilerinin bilgisayarca düşünme becerilerinin mantıksal matematiksel zekâ ve problem çözme becerileri açısından incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)İçerisinde birçok alt becerisi kapsayan bilgisayarca düşünme (Computational Thinking) kavramı ülkemiz için henüz bir kavram birliğine ulaşılamamış olsa da son yapılan müfredat çalışmaları ile daha fazla dikkat çekmeye ... -
Yükseköğretimde öğretimsel liderlik: Bölüm başkanlarının görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.07.2019)This study aims to investigate the instructional leadership practices in universities by analyzing the views of department heads. A qualitative method and a case design was used. Data were gathered through a semistructured ...