Bölüm "Afyon Kocatepe Üniversitesi" 2019 için listeleme
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-14
-
Açık-düşündürücü yaklaşıma dayalı etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin bilimin doğası görüşlerine etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırmada, açık-düşündürücü yaklaşıma dayalı konu alanı ile ilişkili bilimin doğası etkinliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası görüşlerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu İstanbul’da ... -
Bazı Türk ve Anglosakson Üniversitelerinde felsefe programları ders isimleri ve içerikleri arasında bir karşılaştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)20. yüzyılın son yarısı ile 21. yüzyılı en iyi karakterize eden kavramlar bilgi, bilgi teknolojileri ve iletişim gibi bilgiyi esas alan kavramlardır. Bilgi üretim sürecinin en önemli aşaması da bilgi kavramının doğru ... -
How do school children learn cyberbullying perpetration?
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)With the advancements of the information and communication technologies, school children have started to use the information and communication technologies for cyberbullying purposes. Research has suggested some implications ... -
Lamba parlaklığı konusunda değişkenleri belirleme ve kontrol etmenin öğretiminde analoji kullanımının etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırmada lamba parlaklığı konusunda değişkenleri belirleme ve kontrol etmenin öğretiminde analoji kullanımının öğrenme ve kavram yanılgılarının giderilmesi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmaya ortaokul beşinci ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Öğretmenlerin mesleki tutumları, eğitim-öğretim sürecinin anlaşılması ve geliştirilmesi için önemlidir. Çünkü öğretmenlerin tutumları ile mesleklerini yaparken hissettikleri motivasyon ve karşılaştıkları zorluklarla baş ... -
Okullarda mekansal düzenleme memnuniyet ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Madde-toplam ve madde-kalan korelasyon analizi sonucunda anlamlı ilişki bulunmuştur. %27’lik alt ve üst grup bağımsız t testi sonucunda faktörler arası madde ayırt ediciliği (p<.001) anlamlı bulunmuştur. Araştırmanın ... -
Okulöncesi öğretmen adayları anlatıyor: neden okulöncesi öğretmenliği ve nasıl bir çocuk/çocukluk tanımı?
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Erken çocukluk öğretmen eğitimi araştırmaları alanyazını, okul öncesi öğretmen adaylarının meslek seçiminde rol oynayan faktörlerin çocuğa ve çocukluğa dair sahip oldukları görüş ve inanışları çerçevesinde incelenmesinin ... -
Öğretmenlerin mesleki çalışmalara ilişkin metaforik algıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin geliştirdikleri metaforlardan yola çıkarak mesleki çalışmalar hakkındaki öğretmen görüşlerini belirlemektir. Mesleki çalışmalar, öğretmenler arasında seminer dönemi diye adlandırılan, ... -
Örgütsel politika algısı ölçeğinin okul örgütleri için Türkçe’ ye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırmanın amacı, Ferris ve Kacmar (1992) tarafından geliştirilen Örgütsel Politika Algısı Ölçeğini okul örgütleri için Türkçe’ye uyarlamaktır. Araştırma ortaokul öğretmenlerinden oluşan üç farklı çalışma grubuyla ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerilerinin matematik odaklı epistemolojik inançlar bağlamında açıklanması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Araştırmada sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme becerileri matematik odaklı epistemolojik inançlar bağlamında ele alınmıştır. Çalışmaya İzmir şehir merkezindeki bir devlet okulunun sekizinci sınıf düzeyinde ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algılarının bilim karikatürleri aracılığıyla incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Sekizinci sınıf öğrencilerinin enerji sorunları ve yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algılarını bilim karikatürleri aracılığıyla ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada nitel araştırma yönteminden olgu bilim ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile ilgili görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışma sınıf öğretmeni adaylarının sürdürülebilir kalkınma için eğitim hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın amacına uygun olarak, amaçlı örnekleme tekniklerinden uygun örnekleme tercih ... -
Sınıf öğretmenlerinin bilimsel araştırmaların sahip olması gereken özelliklere ve öğretmenin rolüne yönelik görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Öğrencilerle ilgili olarak eğitimin her kademesinde yürütülecek araştırmada öğretmenin rolü büyüktür. Bu nedenle bilimsel araştırmalarda bir veri kaynağı olarak öğretmenlerin bilimsel araştırmalara ilişkin görüşlerinin ... -
Uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.04.2019)Bu araştırmada, uzaktan eğitim öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcılarını Afyon ...