Cihat Aşkın ve Küçük Arkadaşları 2016 ve 2017 yılı çalıştayları üzerine değerlendirme, I. Caka Çalıştayı 17-18 Ekim 2015, “Caka Eğitim Sistemi Süreci”
Künye
Görsev, G . (2017). CİHAT AŞKIN ve KÜÇÜK ARKADAŞLARI 2016 ve 2017 YILI ÇALIŞTAYLARI ÜZERİNE DEĞERLENDİRME I. CAKA Çalıştayı 17-18 Ekim 2015 “CAKA Eğitim Sistemi Süreci” . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 3 (5) , 94-106 . DOI: 10.5578/amrj.45447Özet
Ülkemizde çalgı eğitimi konusu genellikle sempozyum ve kongrelerde bir alt başlık olarak ele alınmaktadır. Konuya ilgi duyan eğitimciler gerçekleştirdikleri araştırma sonuçlarını, bilgi ve tecrübelerini, düşüncelerini bu etkinliklerde sunmaktadır. Bununla birlikte sınırlı sayıda ilgiliyle buluşan bu çalışmalar yeterince değerlendirilememektedir.
Keman sanatçısı ve eğitimcisi Cihat Aşkın tarafından ülke çalgı ve keman eğitimine kazandırılan CAKA projesi sürecinde yine Cihat Aşkın tarafından keman eğitimini konu edinen bilimsel bir etkinliğin yapılması önerilmiştir.
Bu öneri doğrultusunda CAKA Afyon eğitimcileri bu önemli görevi üstlenmiş, genelde keman eğitimi özelde ise CAKA eğitim sürecinin ele alınacağı “CAKA Eğitim Sistemi Süreci” konulu bir çalıştayın gerçekleştirilmesi hedeflenmiştir.
Geleneksel bir hale gelmesi planlanan çalıştayların ilki olan I. CAKA Çalıştayı “CAKA Eğitim Sistemi Süreci” 17-18 Ekim 2015 tarihlerinde Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarında gerçekleşmiştir. Çalıştaya Onur Kurulu Cihat Aşkın ve Oktay Dalaysel, Bilim Kurulu Başkanı Uğur Türkmen, CAKA şube başkanları Ebru Yünkuş, Senem Acay Sözbir, Semra Fayez, Mesut Çaşka, Pınar Tezişçi, İlknur Özal Göncü, Fikret Eren, Filiz Yıldız, Gonca Görsev, Zafer Baykal, Zafer Kurtaslan ve Gürkan Güleç katılmıştır. Çalıştaya ayrıca proje dışından keman eğitimcileri Gülşah Sever ve Sevilay Kalay’da katılım gerçekleştirmiştir. Çalıştayda 2 konser ve 14 bildiri sunumu yapılmıştır.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
3Sayı
5Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/43020/521388https://hdl.handle.net/11630/8858
Koleksiyonlar
- Cilt 3: Sayı 5 [5]