Müzik öğretmenliği 1. Sınıf öğrencilerinin bireysel çalgılarına çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Künye
Kolbaşı, G . (2019). Müzik Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Çalgılarına Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 5 (9) , 27-42 . DOI: 10.5578/Amrj.67930Özet
Bu araştırmanın amacı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında 2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 1. sınıf öğrencilerinin, bireysel çalgılarına çalışma alışkanlıklarının, yaş, cinsiyet, ikamet ettikleri yer, bireysel çalgılarına çalıştıkları gün, saat ve mekan değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediklerini tespit etmektir. Araştırma tarama modelie dayalı betimsel bir çalışma olup, veri toplama aracı olarak Küçükosmanoğlu ve diğerleri tarafından (2016) geliştirilen “Çalgı Çalışma Yöntemleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, müzik eğitimi anabilim dalı 1. sınıfta eğitim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; çalışma grubunun cinsiyet değişkenine bağlı olarak çalgı çalışma alışkanlıklarında anlamlı bir farklılık olduğu, ikamet ettikleri yer, çalışılan mekan, haftada çalışılan gün sayısı ve günde çalışılan saat değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılığın olmadığı saptanmıştır. The purpose of this research is to determine whether the musical instrument training habits of 1st grade students differ according to age, gender, place of residence and the day, hour and place variables of their individual instruments. The research is decriptive study based on screening model. As data collection tool “musical instrument training methods scale” was used developed by Küçükosmanoğlu and the others (2016). The study group of the research consisted of 30 students studying in the 1st grade of music education department. According to the results of the research; there is a significant difference in the study habits depending on the gender variable. In addition, it is determined that there is no significant difference according to the place of residence, studying place, number of days studied per week and hours studied daily.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
5Sayı
9Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/43024/521736https://hdl.handle.net/11630/8864
Koleksiyonlar
- Cilt 5 : Sayı 9 [6]