Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKolbaşı, Gamze
dc.date.accessioned2021-07-14T08:54:13Z
dc.date.available2021-07-14T08:54:13Z
dc.date.issued04.02.2019en_US
dc.identifier.citationKolbaşı, G . (2019). Müzik Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Çalgılarına Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , 5 (9) , 27-42 . DOI: 10.5578/Amrj.67930en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/43024/521736
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8864
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında 2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 1. sınıf öğrencilerinin, bireysel çalgılarına çalışma alışkanlıklarının, yaş, cinsiyet, ikamet ettikleri yer, bireysel çalgılarına çalıştıkları gün, saat ve mekan değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediklerini tespit etmektir. Araştırma tarama modelie dayalı betimsel bir çalışma olup, veri toplama aracı olarak Küçükosmanoğlu ve diğerleri tarafından (2016) geliştirilen “Çalgı Çalışma Yöntemleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, müzik eğitimi anabilim dalı 1. sınıfta eğitim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; çalışma grubunun cinsiyet değişkenine bağlı olarak çalgı çalışma alışkanlıklarında anlamlı bir farklılık olduğu, ikamet ettikleri yer, çalışılan mekan, haftada çalışılan gün sayısı ve günde çalışılan saat değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılığın olmadığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine whether the musical instrument training habits of 1st grade students differ according to age, gender, place of residence and the day, hour and place variables of their individual instruments. The research is decriptive study based on screening model. As data collection tool “musical instrument training methods scale” was used developed by Küçükosmanoğlu and the others (2016). The study group of the research consisted of 30 students studying in the 1st grade of music education department. According to the results of the research; there is a significant difference in the study habits depending on the gender variable. In addition, it is determined that there is no significant difference according to the place of residence, studying place, number of days studied per week and hours studied daily.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5578/amrj.67930en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇalgı Eğitimien_US
dc.subjectÇalgı Çalışma Alışkanlığıen_US
dc.subjectMüzik Öğretmenliğien_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectÇalgıen_US
dc.subjectMusical İnstrument Trainingen_US
dc.subjectMusical İnstrument Study Habitsen_US
dc.subjectMusic Education Teachingen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmenliği 1. Sınıf öğrencilerinin bireysel çalgılarına çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of musical instrument training habits of 1st grade music education department students in terms of various variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster