Başlık için Cilt 12 : Sayı 1 listeleme
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-18
-
Açık-düşündürücü yaklaşıma dayalı etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin bilimin doğası görüşlerine etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırmada, açık-düşündürücü yaklaşıma dayalı konu alanı ile ilişkili bilimin doğası etkinliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası görüşlerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu İstanbul’da ... -
Eğitim Fakültesi öğrencileri ile Turizm Fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Mobil cihazlar, teknolojik araçların ve İnternetin birlikte gelişiminin önemli bir temsilcisi konumundadır. Artan işlem gücüne karşın donanımsal olarak küçülen ve taşınabilirliği nedeniyle mobil olarak adlandırılan bu ... -
How do school children learn cyberbullying perpetration?
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)With the advancements of the information and communication technologies, school children have started to use the information and communication technologies for cyberbullying purposes. Research has suggested some implications ... -
Lamba parlaklığı konusunda değişkenleri belirleme ve kontrol etmenin öğretiminde analoji kullanımının etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırmada lamba parlaklığı konusunda değişkenleri belirleme ve kontrol etmenin öğretiminde analoji kullanımının öğrenme ve kavram yanılgılarının giderilmesi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmaya ortaokul beşinci ... -
Lise öğrencilerinin parabol bilgisini oluşturma süreçlerinde öğretmen etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışmada lise öğrencilerin parabol bilgisini oluşturma süreçlerinde öğretmenin etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma niteliğindeki çalışmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma yarı yapılandırılmış ... -
Matematik öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme bilgi gelişimleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının ölçme-değerlendirme bilgilerinin lisans eğitimleri boyunca nasıl bir gelişim gösterdiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada karma araştırma desenlerinden ... -
Okulöncesi öğretmen adayları anlatıyor: neden okulöncesi öğretmenliği ve nasıl bir çocuk/çocukluk tanımı?
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Erken çocukluk öğretmen eğitimi araştırmaları alanyazını, okul öncesi öğretmen adaylarının meslek seçiminde rol oynayan faktörlerin çocuğa ve çocukluğa dair sahip oldukları görüş ve inanışları çerçevesinde incelenmesinin ... -
Ortaöğretim öğretim programında biyoloji konularına temel oluşturan fizik ve kimya konularının ardışıklığının incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Disiplinlerin herhangi biri diğerlerinden tümüyle bağımsız olamayacağı için biyolojinin de fizik ve kimyadan bağımsız olması düşünülemez. Biyolojideki konu ve kavramlar hiç şüphesiz diğer birçok alanla ilişkilidir. ... -
Öğretmen adaylarının bilgi uçurma tutumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırma, öğretmen adaylarının mesleki hayatlarında karşılaşabilecekleri bir etik soruna ilişkin bilgi uçurma tutumları ile cinsiyet, sınıf düzeyi ve programa göre tutumlardaki farklılıkları belirlemek amacıyla ... -
Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları ve ölçme ve değerlendirme tercihleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışmanın amacı öğretmen adayların öğrenme yaklaşımları ile ölçme ve değerlendirme tercihleri arasındaki ilişkilerinin belirlenmesidir. Bu amaca uygun olarak araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Öğretmen adaylarının programlama eğitimine yönelik görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışma ile öğretmen adaylarının programlama eğitimine yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Buna göre katılımcıların öğrendikleri programlama dillerine yönelik görüşleri (C/C#, Arduino, Scratch platformları), ... -
Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin çeşitli değişkenler ve öğretmen öz yeterlikleri bağlamında incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Öğretmen eğitimi ile ilgili yapılan çalışmalarda, öğretmenlerin profesyonel anlamda alan bilgisi, pedagojik alan bilgisi ve bu ikisinin sentezi olan pedagojik alan bilgisine sahip olmaları ve bu bilgilerini en iyi şekilde ... -
Öğretmenlerin mesleki çalışmalara ilişkin metaforik algıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin geliştirdikleri metaforlardan yola çıkarak mesleki çalışmalar hakkındaki öğretmen görüşlerini belirlemektir. Mesleki çalışmalar, öğretmenler arasında seminer dönemi diye adlandırılan, ... -
Öğretmenlerin örgütsel erdemlilik düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırma öğretmenlerin örgütsel erdemlilik ile iş doyumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Trabzon il merkezinde ilk ve ortaokullarda görev yapmakta olan 298 öğretmenin katıldığı araştırma ... -
Örgütsel politika algısı ölçeğinin okul örgütleri için Türkçe’ ye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu araştırmanın amacı, Ferris ve Kacmar (1992) tarafından geliştirilen Örgütsel Politika Algısı Ölçeğini okul örgütleri için Türkçe’ye uyarlamaktır. Araştırma ortaokul öğretmenlerinden oluşan üç farklı çalışma grubuyla ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algılarının bilim karikatürleri aracılığıyla incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Sekizinci sınıf öğrencilerinin enerji sorunları ve yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algılarını bilim karikatürleri aracılığıyla ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada nitel araştırma yönteminden olgu bilim ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile ilgili görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Bu çalışma sınıf öğretmeni adaylarının sürdürülebilir kalkınma için eğitim hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın amacına uygun olarak, amaçlı örnekleme tekniklerinden uygun örnekleme tercih ... -
Sınıf öğretmenlerinin bilimsel araştırmaların sahip olması gereken özelliklere ve öğretmenin rolüne yönelik görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 31.01.2019)Öğrencilerle ilgili olarak eğitimin her kademesinde yürütülecek araştırmada öğretmenin rolü büyüktür. Bu nedenle bilimsel araştırmalarda bir veri kaynağı olarak öğretmenlerin bilimsel araştırmalara ilişkin görüşlerinin ...