Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOTUZ, Berna
dc.contributor.authorGörkaş Kayabaşı, Büşra
dc.contributor.authorEkici, Gülay
dc.date.accessioned2021-07-14T11:44:19Z
dc.date.available2021-07-14T11:44:19Z
dc.date.issued24.10.2018en_US
dc.identifier.citationOtuz, B , Görkaş-kayabaşı, B , Ekici, G . (2018). 2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Beceri ve Değerlerinin Anahtar Yetkinlikler Açısından Analizi . Journal of Theoretical Educational Science , 11 (4) , 944-972 . DOI: 10.30831/akukeg.409791en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/548708
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8876
dc.description.abstractBu çalışmada 2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (SBDÖP)’nın TYÇ’de yer alan anahtar yetkinliklerle ilişkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda; 1. TYÇ’deki anahtar yetkinlik alanlarının; içerdiği beceri ve değerler açısından analiz edilmesi 2. 2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (SBDÖP)’nın “Öğretim Programında Temel Beceriler” ve “Öğretim Programında Değerler Eğitimi” boyutlarının içeriği ile TYÇ’de yer alan anahtar yetkinlik alanlarının içeriğinin karşılaştırılması şeklinde iki alt amaç belirlenmiştir. Araştırmada nitel araştırma modeli kapsamında durum çalışması deseni kullanılmıştır. Anahtar yetkinlik alanlarının analizinde yararlanılan dokümanlar ile öğretim programının “Temel Beceriler” ve “Değerler Eğitimi” boyutları içerik analizi yoluyla incelenmiştir. Analiz sonuçlarına dayalı olarak 2017 SBDÖP’nın “Temel Beceriler” ve “Değerler Eğitimi” boyutları ile anahtar yetkinlik alanlarının içeriği karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretim programının beceri boyutunda en fazla “Matematiksel Yetkinlik ve Bilim Teknolojide Temel Yetkinlikler” e yer verildiği, sağlıklı yaşam, liderlik, sanatsal ifade ve yaratıcılık becerilerinin programında yer almadığı tespit edilmiştir. Eksik bulunan becerilere SBDÖP becerileri arasında yer verilmesi ve TYÇ’de yer alan anahtar yetkinliklerin bireylerden beklediğimiz değerleri de içerecek biçimde düzenlenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study was prepared for two purposes. In this scope; 1. Analyzing the key competences of Turkey Qualifications Framework (TQF) in terms of skills, attitudes and values 2. Comparing the contents of "Basic Skills in Curriculum" and "Teaching Values in Curriculum" of the 2017 Social Studies Curriculum (SSC) and the contents of key competency areas in the TQF are aimed in this study. Qualitative research model was used in case study. With the documents used for putting forward the skills, attitudes and values contained in the key competence areas and the dimensions of "Basic Skills" and "Teaching Values" were examined through content analysis. Based on the analysis results, SSC's "Basic Skills" and "Teaching Values" dimensions were compared with the contents of key competency areas included in TQF. It has been determined that "Mathematical Competence and Basic Competencies in Science Technology" are included most in the "Basic Skills in Curriculum" dimension. It has been determined that healthy life, leadership, artistic expression and creativity skills are not included in the curriculum. It has been concluded that the missing skills shall be included among the SSC skills and the contents of key competencies in TQF should be changed to include the values that are expected from individuals.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.409791en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnahtar Yetkinlikleren_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programıen_US
dc.subjectKey Competenciesen_US
dc.subjectSocial Studies Curriculumen_US
dc.title2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Beceri ve Değerlerinin Anahtar Yetkinlikler Açısından Analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of the Skills and Values of the 2017 Social Studies Curriculum in Terms of Key Competenciesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-1097-324Xen_US
dc.authorid0000-0003-2418-1929en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage944en_US
dc.identifier.endpage972en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster