Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPala, Ferhat Kadir
dc.contributor.authorMıhcı Türker, Pınar
dc.date.accessioned2021-07-26T11:42:52Z
dc.date.available2021-07-26T11:42:52Z
dc.date.issued31.01.2019en_US
dc.identifier.citationPala, F , Mıhcı-türker, P . (2019). Öğretmen Adaylarının Programlama Eğitimine Yönelik Görüşleri . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (1) , 116-134 . DOI: 10.30831/akukeg.399921en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/626651
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8903
dc.description.abstractBu çalışma ile öğretmen adaylarının programlama eğitimine yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Buna göre katılımcıların öğrendikleri programlama dillerine yönelik görüşleri (C/C#, Arduino, Scratch platformları), bu dilleri hangi yöntemler ile öğrenmeyi tercih ettikleri ve süreçte yaşadıkları sorunlar belirlenmiştir. Çalışmanın katılımcıları, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) 2. sınıf öğretmen adaylarından (n=25) oluşmaktadır. Katılımcıların 16’sı kadın dokuzu erkektir. Çalışmada öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesi amaçlandığından durumu betimlemeye yönelik betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşleri araştırmacılar tarafından hazırlanan anket aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları tüm platformlara yönelik olumlu bir görüş içerisindedir. Ancak C ve Arduino’ya yönelik görüşlerin cinsiyete göre farklılık gösterdiği, kadın öğretmen adaylarının bu dilleri daha zor buldukları belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmen adayları programlama eğitimini öğreticinin yol göstericiliğinde öğrenmek istemektedir. Öğretmen adaylarının programlama öğrenirken yaşadıkları sorunlar incelendiğinde yaşanan problemlerin Arduino ile proje üreten grupta daha fazla olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the opinions of teacher candidates on programming education. In this context, the opinions of the participants about the programming languages they had learned (C/C#, Arduino, Scratch), which methods they prefer to learn and the problems they had experienced in the process have been tried to be determined. The participants included in this study were composed of 25 sophomore teacher candidates who were studying at the department of Computer Education and Instructional Technologies. 16 participants were female and nine were male. Descriptive method is used in study. The opinions of teacher candidates were collected via questionnaire. According to the results, teacher candidates have a positive view of all platforms. However, it has been determined that the opinions about C and Arduino platforms differ according to gender that female teacher candidates find these languages more difficult. Teacher candidates want to learn the programing in guidance of the instructor. When the problems faced by teacher candidates in learning programming are examined, it is seen that the problems are more in Arduino project group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.399921en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScratchen_US
dc.subjectArduinoen_US
dc.subjectProgramlama Eğitimien_US
dc.subjectProgramlamaya Yönelik Görüşen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectProgramming Educationen_US
dc.subjectOpinions for Programmingen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının programlama eğitimine yönelik görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of teacher candidates on programming educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-3803-3732en_US
dc.authorid0000-0002-2382-3806en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage116en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster