Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraman, Pınar
dc.date.accessioned2021-07-26T11:51:00Z
dc.date.available2021-07-26T11:51:00Z
dc.date.issued31.01.2019en_US
dc.identifier.citationKaraman, P . (2019). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ve Ölçme ve Değerlendirme Tercihleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (1) , 135-150 . DOI: 10.30831/akukeg.426168en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/628274
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8904
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmen adayların öğrenme yaklaşımları ile ölçme ve değerlendirme tercihleri arasındaki ilişkilerinin belirlenmesidir. Bu amaca uygun olarak araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılında Türkiye’nin bir eğitim fakültesinde öğrenim gören 264 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını ölçmek için Önder ve Beşoluk (2010) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Düzenlenmiş İki Faktörlü Çalışma Süreci Ölçeği” kullanılmıştır. Adayların ölçme ve değerlendirme tercihlerini ölçmek için ise Gülbahar ve Büyüköztürk (2008) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Ölçme ve Değerlendirme Tercihleri Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrenme yaklaşımları veri setinde yer alan derin öğrenme ve yüzeysel öğrenme değişkenleri ile ölçme ve değerlendirme tercihleri veri setinde yer alan geleneksel değerlendirme yöntemleri, alternatif değerlendirme yöntemleri ve karmaşık-oluşturmacı, basit-seçmeli sınav türlerinden oluşan değişkenler arasındaki ilişki kanonik korelasyon analizi ile incelenmiştir. Kanonik korelasyon analizi sonucunda, öğretmen adaylarının benimsemiş oldukları öğrenme yaklaşımları ile ölçme ve değerlendirme tercihleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship between the pre-service teachers’ approaches to learning and assessment preferences. Relational model was used in this study. The participants of the study consisted of 264 pre-service teachers who enrolled in one of the teacher education programs in Turkey during the 2016-2017 academic years. The data of the study was obtained by the implementation of two different scales. In order to assess pre-service teachers’ approaches to learning, “Revised Two-factor Study Process Questionnaire” adapted to Turkish culture by Önder and Beşoluk (2010) was used. When it comes to determining pre-service teachers’ assessment preferences, “Assessment Preferences Inventory” adapted to Turkish culture by Gülbahar and Büyüköztürk (2008) was utilized. Canonical correlation analysis was performed to determine the relationship between learning approaches data set composed of deep approach to learning and surface approach to learning variables and assessment preferences data set composed of traditional, alternative, complex-constructivist, and simple-multiple choice variables. The results showed that significant relationships existed between approaches to learning and assessment preferences of pre-service teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.426168en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectApproaches to Learningen_US
dc.subjectAssessment Preferencesen_US
dc.subjectCanonical Correlationen_US
dc.subjectÖğrenme Yaklaşımlarıen_US
dc.subjectÖlçme ve Değerlendirme Tercihlerien_US
dc.titleÖğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları ve ölçme ve değerlendirme tercihleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating the relationship between learning approaches and assessment preferences among pre-service teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-2218-2701en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster