Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKobak Demir, Mevhibe
dc.contributor.authorGür, Hülya
dc.date.accessioned2021-07-26T11:59:54Z
dc.date.available2021-07-26T11:59:54Z
dc.date.issued31.01.2019en_US
dc.identifier.citationKobak-demir, M , Gür, H . (2019). Lise Öğrencilerinin Parabol Bilgisini Oluşturma Süreçlerinde Öğretmen Etkisi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (1) , 151-184 . DOI: 10.30831/akukeg.408347en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/628267
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8905
dc.description.abstractBu çalışmada lise öğrencilerin parabol bilgisini oluşturma süreçlerinde öğretmenin etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma niteliğindeki çalışmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma yarı yapılandırılmış görüşme ve yapılandırılmış gözlem tekniği ile geleneksel ve yapılandırmacı yaklaşımı benimsediği belirlenen ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılarak seçilen 2 matematik öğretmeni ile yapılmıştır. Ayrıca çalışmada geleneksel öğrenen grupta 32; yapılandırmacı öğrenen grupta 27 onuncu sınıf öğrencisi yer almıştır. Araştırma verileri yapılandırılmamış gözlem, öğrenci ürünleri ve klinik mülakat aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Bilgiyi oluşturma süreçleri RBC+C modeli referans alınarak incelenmiştir. Araştırmada, bilgiyi oluşturma sürecinin bireye özgü olduğu ve ön bilgilerinin bu süreçte önemli olduğu, fırsat verildiğinde ön bilgileri doğrultusunda öğretmenin ipuçlarını ve yönlendirmelerini kullanarak kendi bilgilerini oluşturabildikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, sınıf içerisinde öğrenci-öğrenci etkileşimleri, tartışma ortamları, bilgiyi keşfetmelerine ve kendilerini ifade etmelerine imkan tanınması, öğrencilerin bilgiyi oluşturma süreçlerine olumlu yönde etkilemektedir. Ancak öğretmen müdahaleleri ve öğretmen merkezli öğrenme ortamları, öğrencilerin bilgiyi oluşturmalarına engel teşkil etmekte olduğu görülmüştür. Çalışma sonunda, öğrencilerin bilgiyi oluşturmalarına engelleyen öğretmen davranışlarına yönelik çalışmalar yapılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the effect of teacher on constructing knowledge process of high school students. A case study was used in this qualitative study. The study was carried out with 2 mathematics teachers selected using maximum diversity sampling from purposeful sampling methods. In addition, 32 students in traditional learning group and 27 students in constructivist learning group participated in the study. The research data was collected through unstructured observations and student products. Descriptive and content analysis techniques were used in the analysis of data. The processes of constructing knowledge have been examined with reference to RBC+C model. The research has reached the results that the process of constructing knowledge is specific to individual and pre-knowledge is important in this process, students can construct knowledge themselves using tips and guidance of the teacher when opportunity is given. Student-student interactions, discussion environments, ability to discover knowledge and express themselves positively affects students' processes of constructing knowledge. However, teacher interventions and teacher centered learning environments are obstacles for students' constructing knowledge. At the end of the study, it has been proposed to carry out the studies on teacher behaviors that prevent the students' constructing knowledge.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.408347en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRBC+C modelien_US
dc.subjectBilgiyi Oluşturmaen_US
dc.subjectGeleneksel Öğretmenen_US
dc.subjectYapılandırmacı Öğretmenen_US
dc.subjectParabolen_US
dc.subjectRBC+C Modelen_US
dc.subjectConstructing Knowledgeen_US
dc.subjectTraditional Teacheren_US
dc.subjectConstructivist Teacheren_US
dc.subjectParabolaen_US
dc.titleLise öğrencilerinin parabol bilgisini oluşturma süreçlerinde öğretmen etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of teachers on constructing parabola knowledge process of high school studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-6614-4101en_US
dc.authorid0000-0001-8479-8811en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage151en_US
dc.identifier.endpage184en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster